روسیه بخشی از توافق با آمریکا درباره سوریه را افشا کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بخشی از مفاد توافق مسکو و واشنگتن را برای گزارشگران فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک، روسیه بر انتشار اسناد توافق اصرار می ورزد و این در حالی است که آمریکا مخالف آن است.

چورکین پس از نشست اضطراری شورای امنیت به خبرنگاران و گزارشگران گفت: ما نمی توانیم کاملا متوجه شویم که چرا آمریکا با انتشار متن اسناد برای شما و حتی برای نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل متحد مخالفت می کند اما من بخش هایی از این دو سند را خواهم خواند تا آن را روشن سازم.

اسپتونیک می افزاید: این شورا پس از حمله جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا به نیروهای ارتش سوریه تشکیل جلسه داد.

دو جنگنده اف 16 و دو جنگنده A10 وارد حریم هوایی سوریه شدند و مواضع ارتش سوریه را نزدیک دیرالزور بمباران کردند که منجر به کشته شدن دست کم 62 پرسنل ارتش شدند. ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بعدا گفت این حمله هوایی، تصادفی بود.

مسکو تاکید می کند هدف از افشای اسناد برای عموم، جلوگیری از گمانه زنی ها و تفسیرهای نادرست است. آمریکا هنوز برای انتشار متن این توافق تصمیم نگرفته است.

روز جمعه قرار بود نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه برگزار شود اما روسیه به علت تمایل نداشتن واشنگتن به علنی کردن این توافق، این نشست را لغو کرد. علاوه بر این، چورکین درباره تصویب قطعنامه در حمایت از این توافق در شورای امنیت سازمان ملل متحد ابراز تردید کرد.

چورکین با اشاره به بخشی از توافق گفت: روسیه و آمریکا قرار است برای ثبات بخشیدن به اوضاع در سوریه از جمله با اقدامات خاص نزدیک حلب تلاش های مشترک در پیش گیرند. اولویت، جداسازی مناطق تحت کنترل داعش و جبهه النصره از مناطق تحت کنترل نیروهای مخالف میانه رو و همچنین جداسازی شورشیان میانه رو از شبه نظامیان جبهه النصره است. وی همچنین چکیده ای از یک سند توافق شده بین واشنگتن و مسکو در ماه جولای را بیان کرد.

چورکین گفت: هدف گروه مشترک اجرایی ایجاد هماهنگی گسترده بین آمریکا و روسیه است. طرف ها ، روسیه و آمریکا براساس چارچوب گروه مشترک اجرایی برای شکست جبهه النصره و داعش با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار