وزیر کار مطرح کرد

سهم کشورمان از 600 میلیارد دلار جابجایی پول توسط نیرو‌های کار بسیار ناچیز است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر 300میلیون نفر نیروی کار مهاجر در جهان وجود دارد که در سال 2016 حدود 600میلیارد دلار پول را جابجا کرده اند.

سهم کشورمان از 600 میلیارد دلار جابجایی پول توسط نیرو‌های کار بسیار ناچیز استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم معرفی و بهره برداری از سامانه اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی که امروز ( دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما این است که هر ایرانی در هر  جهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر 300میلیون نفر نیروی کار مهاجر در جهان وجود دارد که در سال 2016 حدود 600میلیارد دلار پول را جابجا کرده اند و سهم کشور ما از این جابجایی پول بسیار اندک است و باید به سمتی برویم که پول ایرانیان به کشور مادری خود بازگردد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در گذشته مهاجرت از کشور های جنوبی مانند آسیا به کشورهای شمالی (اروپا) انجام می شود اما امروزه شاهد مهاجرت به دیگر کشورهای آسیایی مانند چین و استرلیا هستیم.

ربیعی گفت: نسبت افراد تحصیل کرده و بالا رفتن میزان صادرات از عوامل ایجاد پدیده مهاجرت است و وزارت کار مسئله مهاجرت را به دقت بررسی می کند.

وی ادامه داد: در گذشته به پدیده مهاجرت فرار مغزها می گفتند که امروز این مسئله در سطح کلان صادق نیست و ما نیروی کار مهاجر فنی هم داریم .

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان داشت: بزرگترین استراتژی ما اتصال نیروی کار مهاجر ایرانی در کشور و ایجاد امنیت مالی برای آنها است.

ربیعی گفت: پدیده مهاجرت نیروی کار در جهان  جدی است و ما باید سهم خود را از گردش مالی آن افزایش دهیم.

وی افزود:تامین نیروی کار و دانش آنها جریان اصلی نیروی کار مهاجر را شامل می شود و باعث شده که کشورهای زیادی خواهان پذیرش نیروی کار باشند کشور ما نیز هم پذیرنده و هم فرستنده نیرو کار است به گونه ای که امروز حدود 2میلیون شغل کشور در دست اتباع خارجی است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان داشت:  ثبات شغلی و تامین امنیت شغلی نیروی کار مهم است که سازمان تامین اجتماعی این وظیفه را بر عهده دارد و باید امنیت روانی نیروی کار ایرانی را در خارج از کشور تامین کند.

ربیعی افزود: ایجاد شناسنامه کار ، معافیت گمرکی برای افراد دارای مجوز کار، تاسیس دفاتر کاریابی در کشور هایی که دارای بیش از 1500نفر نیروی کار است ، در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد.

وی گفت: تاکنون در کشور بیش از 15هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند و از 2سال گذشته کار بیمه کردن ایرانیان در کشور های استرالیا ،ایتالیا، کره جنوبی و ترکیه آغاز شده است .

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان بیان داشت: اعزام هدفمند نیروی کار و دریافت سهم بیشتری از جابجایی مالی آن از اهداف وزارت کار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار