حیدری مطرح کرد؛

بیش از 20 درصد نیروی کار به اعتیاد مبتلا هستند

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر زمانی بیکاری سبب گرایش به اعتیاد بود، اکنون شاهد هستیم که این معضل به محیط کار رسوخ کرده و بیش از 20 درصد نیروی کار به اعتیاد مبتلا هستند.

نیروی کار ناسالم گریبانگیر جامعه شده استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حیدریان در نشست کشوری برنامه ملی استقرار مداخلات پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: نیروی کار می‌تواند زیربنای اصلی در استقلال کشور و استقلال فرهنگی باشد و اگر جامعه کار، سلامت جسمی و روحی نداشته باشد نمی‌تواند این نقش را ایفا کند.

وی افزود: اگر زمانی بیکاری سبب گرایش به اعتیاد بود، اکنون شاهد هستیم که این معضل به محیط کار رسوخ کرده و بیش از 20 درصد نیروی کار به اعتیاد مبتلا هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت رفاه از تدوین سند جامع فرهنگی اجتماعی و ورزشی خبر داد و گفت: این اسناد راهبرد ما را در این حوزه‌ها مشخص می‌کنند و در تلاش هستیم تا به کمک آنها ضمن شناخت وضعیت موجود دلایل بروز آسیب‌ها را شناسایی کنیم.

حیدریان ادامه داد: در حوزه اجتماعی به دنبال ایجاد مراکز جامع رفاه و ارائه خدمات به جامعه کار هستیم تا بتواند در بخش‌های آموزشی، خدماتی و رفاهی اقداماتی را انجام دهیم که این امر با همکاری وزارت صنعت، دنبال می‌شود.

وی افزود: همچنین به دنبال ایجاد خانه‌های فرهنگ کار و تلاش هستیم که اساسنامه آن نوشته و توسط وزیر ابلاغ شده است، این خانه‌ها تا پایان سال ایجاد شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت رفاه افزود: در بخش ورزشی نیز اساسنامه‌های موجود اصلاح شدند تا بتوانیم با هیات‌ امنای مستقل و تشکیلات استانی بزرگترین زنجیره ورزشکاری را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
علت ؟ علت ؟ علت ؟ علت ؟
آخرین اخبار