در یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر مطرح شد؛

تعاونی های برتر صد میلیون تومان وام دریافت می کنند

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق کارآفرینی امید به تمام تعاونی های برتر 100میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حمید کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی ها به مانند جویبارهایی هستند که از مناطق محروم و روستاها به جریان در آمده اند و به رودخانه تبدیل شده اند که در نهایت به دریای خروشان صنعت کشور می پیوندند.

وی افزود: ما در کشور نیازمند مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال هستیم که تعاونی ها جویبار هایی هستند که در رشته های مختلف به هم می پیوندند و اشتغال ایجاد کنند.

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ما امروز نیازمند تأمل روی این موضوع هستیم که چرا هدف توسعه  25درصدی تعاونی که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه اتفاق می افتاد محقق نشده است. برخی علت را ادقام وزارت تعاون با وزارت کار می دانند و برخی دلایلی مانند عدم توجه مسئولان به تعاونی ها، عدم همکاری بانک ها و گسترش پیدا نکردن فرهنگ تعاون در کشور می دانند.

کلانتری تاکید کرد: در کنار تمام این موارد موضوع اصلی این است که تعاونی ها خودشان باید به حرکت در آیند و در رشد و توسعه کشور ایفای نقش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 500هزار نفر در کشور عضو هیئت مدیره تعاونی ها هستند، ادامه داد: تعاونی ها باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و مواد اولیه خود را از دیگر تعاونی ها تامین کنند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ادارات هم باید فرهنگ تعاون رشد پیدا کند و باید یک بار دیگر تعاون را باور کنیم.

کلانتری افزود: علاوه بر توسعه تعاون در تمام زیر بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و علمی نیازمند توسعه تعاون در فرهنگ ملی و اداری کشور هستیم.

وی بیان داشت: فرهنگ تعاون باید در جامعه گسترش پیدا کند و صدا و سیما اگر 10درصد زمان تبلیغ یک شامپو را به تبلیغ تعاون اختصاص دهد وضع تعاون در کشور خیلی بهتر خواهد شد.

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه به تعاونی ها یعنی توجه به اشتغال، بیکاری، فقر، اعتیاد، معضل طلاق و کارتون خوابی است زیرا بیشتر آسیب های اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی دارد.

کلانتری با بیان اینکه صندوق کار آفرینی امید در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی ها پرداخت کرده است، افزود: این صندوق به تمام تعاونی های برتر صد میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می کند.

وی بیان داشت: 8 گام برای توسعه تعاونی ها باید برداریم که گام اول تعاونی ها باید مرتبط با مردم و در جهت رفع مشکلات مردم فعال شوند، ما نمی توانیم جلوی مهاجرت از روستاها را بگیرم زیرا نمی توانیم در روستاها سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کنیم.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: گام دوم توانمند شدن تعاونی ها در بخش مدیریت بهره وری است زیرا تعاونی های ضعیف و نا منسجم در هیئت مدیره نمی توانند به فعالیت ادامه دهند.

کلانتری تاکید کرد: فعال شدن اتحادیه ها و کار آمد شدن اتاق ها گام سوم توسعه تعاون در کشور است زیرا اتحادیه ها شکل گرفته اند تا تعاونی ها را تحت پوشش قرار دهند.

وی گفت: جذب و جلب حمایت های دولت از تعاونی ها و واگذاری امور به آنها از دیگر گام ها است زیرا طبق اصل 44 بحث خصوصی سازی باید با اولویت تعاونی ها باشد و دیگر اقتصاد دولتی نمی تواند کار آمد عمل کند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: گسترش تعاملات درون تشکیلاتی بین تعاونی ها و فعالیت چند تعاونی با یکدیگر و تأسیس بانک و بیمه تعاونی و توسعه بازار و برند برای تعاونی ها از دیگر گام های پیش روی ما برای توسعه تعاونی ها در کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
چرا یه سال حقوق تعاونیهای سهام عدالت پرداخت نمیشود؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
شناسایی مهندسان چندشغله در سازمان نظام مهندسی مثلا کارمند مهندس یا مهندس بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
ایجاد تعاونی های توسعه و عمران شهرستان ها با عضویت مهندسان بیکار سازمان نظام مهندسی ساختمان, اعطای وام ۵۰ میلیونی خوداشتغالی به مهندسان بیکار با ارایه معرفی نامه از سازمان نظام مهندسی مبنی بر کارکرد صفر
آخرین اخبار