اوحدی مطرح کرد ؛

لزوم زنده نگه داشتن فاجعه منا

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : اندیشمندان و نخبگان باید روی پیام رهبر انقلاب وقت گذاشته و آن را تبیین کنند و همه ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی در این راستا به کار گرفته شود .

لزوم زنده نگه داشتن فاجعه منابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت پیش از ظهر امروز در مراسم نخستین سالگرد شهادت  سردار علی‌اصغر فولادگر از شهدای جان‌باخته در فاجعه منا اظهار داشت: عظمت و نور شهدای منا سبب شده تا مراسم بزرگداشت آن‌ها با سومین روز هفته دفاع مقدس همزمان شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ما به دنبال این هستیم تا از معنویت بهره برده و به درجه انسان کامل برسیم ، همچنین امروز درصدد هستیم تا بیعت مجددی با شهدای منا ببندیم، شهدایی که در امتداد راه شهدای تاریخ اسلام قرار دارند.

وی با اشاره به تداوم راه شهدای تاریخ اسلام از سوی شهدای ترور، شهدای منا و شهدای هسته‌ای تصریح کرد: به برکت خون شهدای هسته‌ای است که حق جمهوری اسلامی در بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای به رسمیت شناخته شد و به برکت و عزت خون این شهدا، حرف نخست را جمهوری اسلامی ایران می‌زند.

اوحدی افزود : مظلومیت 7 هزار شهید منا در تاریخ ثبت شده است .

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سابقه سردار فولادگر در جبهه‌های اسلام علیه دشمنان گفت: شهید فولادگر باید جزء شهدایی به شمار می رفت که افشاگر فتنه تکفیری و وهابیت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بازخوانی حادثه منا و تلاش‌های ایران برای بازگشت پیکر شهدای این فاجعه اظهار داشت: کار ما از آنجایی سخت بود که باید بین 7 هزار شهید بیش از 400 شهید را شناسایی می‌کردیم.

اوحدی ادامه داد: سرانجام با 20 ساعت کار گروه تفحص پیکر 118 شهید شناسایی شد.

وی با اشاره به اقداماتی که باید برای زنده نگه داشتن فاجعه منا انجام شود تصریح کرد: اندیشمندان و نخبگان روی پیام رهبر انقلاب وقت گذاشته و آن را تبیین کنند، همه ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی باید در این راستا به کار گرفته شود و سازمان‌های حقوق بشری وارد عمل شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تفکر وهابیت تفکری انحرافی است، خاطرنشان کرد: عربستان در فاجعه منا ریگ نه بلکه سنگ به کفش دارد و دلیل عدم تمکین آن‌ها نیز همین است، اگر این طور نیست با حضور کشورهای اسلامی گروه حقیقت‌یاب تشکیل دهند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.