یزد؛

تشکیل شبکه‌هایی به نام شیعه برای ضربه به اسلام

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امروز شبکه‌های بسیاری به نام شیعه تشکیل شده که در صدد تیشه زدن به ریشه اسلام هستند، گفت: امروز شیعه دست‌ساز انگلیس به دنبال ضربه‌ زدن به مکتب تشیع است.

تشکیل شبکه‌هایی به نام شیعه برای ضربه به اسلام به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر  امروز در گردهمایی یاوران حسینی در مسجد روضه محمدیه با اشاره به شبهه‌افکنی‌هایی که در زمینه محرم و عاشورا در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: اکنون در شرایط حساسی قرار گرفته‌ایم و هجمه‌ها بسیار زیاد است و لازم است برای این موضوع چاره‌اندیشی شود در غیر این‌صورت دچار آسیب خواهیم شد.

وی بیان کرد: اکنون جوانان ما بیش از هر گروه و قشر دیگری در معرض این آسیب‌ها هستند زیرا دسترسی آنها به امکانات روز جامعه بدون نظارت و آگاهی، این شبهه‌ها و البته دیگر آسیب‌های اجتماعی را برای آنها افزایش می‌دهد.

قاضی عسکر از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و راه‌های مقابله با این توطئه‌ها و شبهه‌افکنی‌ها را استفاده از ظرفیت ماه محرم دانست و تصریح کرد: وعاظ و سخنرانان باید از بیان مطالب تکراری و کلیشه‌ای در مجالس امام حسین (ع) پرهیز کنند و به بیان مطالبی بپردازند که برای مخاطبان تازگی داشته و آنها را گمراهی نجات دهد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: نیاز مخاطبان در برنامه‌های ایام محرم و صفر باید شناخته شود و بر اساس این نیازها باید برنامه‌ریزی صورت گرفته و سخنرانی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه ما دستخوش بسیاری از آسیب‌ها از جمله طلاق و اعتیاد است، عنوان کرد: شرایط جامعه امروز ما خطرناک است و لازم است از ظرفیت مجالس محرم برای کاهش این آسیب‌ها استفاده شود و به مردم اطلاع‌رسانی و پیام‌رسانی صورت گیرد.

قاضی عسکر خاطرنشان کرد: امروز شبکه‌های بسیاری حتی به نام شیعه تشکیل شده که در صدد تیشه زدن به ریشه اسلام، انقلاب و تشیع هستند ضمن اینکه تلاش می‌کنند انقلاب و روحانیت را در چشم مردم بد جلوه دهند بنابراین وعاظ و سخنرانان باید مراقب سخنرانی‌ها، مخاطبان و مطالبی که بیان می‌کنند باشند تا عده‌ای با سوء استفاده از این مطالب، علیه شیعه و روحانیت و انقلاب حرکت نکند.

وی تصریح کرد: امروز نه تنها شیعه دست‌ساز انگلیس بلکه گروه‌های تروریستی داعش و دیگر تکفیری‌ها به دنبال ضربه‌ زدن به اسلام و مکتب تشیع هستند بنابراین همه چیز باید با برنامه‌ریزی و تدبیر انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: مبلغان باید به دنبال محتواهای مستند و اثرگذار باشند و بیان مطالب که مناسب برخی مخاطبان نیست یا انتخاب محتواهای نامناسب می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

قاضی عسکر همچنین بر لزوم مراقبت از مداحی‌ها و مراسم‌های عزاداری تاکید کرد و افزود: مداحی‌ها بیشتر از سایر موارد در معرض تحریف است و عده‌ای نا آشنا به این امر مهم با ورود ناآگاهانه یا مغرضانه در صدد ضربه زدن به واقعه عاشورا و منزلت اهل بیت (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز کتاب‌های ارزشمند و نوحه‌های مستند هم در اختیار وعاظ و مبلغان و هم در اختیار جامعه مداحان قرار دارد، خواستار توجه جدی به این موارد به ویژه در استان مورد توجهی نظیر یزد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.