در اظهاراتی همزمان با افزایش ناآرامی‌ها در شهر شارلوت؛

اوباما: تصور رفتار تبعیض‌آمیز پلیس باید برای هر شهروندی نگران‌کننده باشد

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد این تصور که رفتار پلیس در آمریکا همراه با تبعیض است، باید برای هر شهروند مایه نگرانی باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در نشست خبری در مراسم افتتاح موزه تاریخ ملی سیاه‌پوستان آمریکایی، که پس از ناآرامی‌های اخیر در شهر شارلوت برگزار شد، گفت این تصور که رفتار پلیس در آمریکا همراه با تبعیض است باید برای هر شهروند مایه نگرانی باشد.

وی تاریخ سیاه‌پوستان کشورش را تاریخی آکنده از فاجعه، شکست و در عین حال پیروزی‌ها و پیشرفت‌های خوب دانست که نه فقط مربوط به گذشته است، بلکه در زمان حال نیز جاری و در هر گوشه از آمریکا قابل مشاهده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهاراتش با برشمردن برخی از چهره‌های موفق سیاه‌پوست در این کشور، گفت: همه این افراد تلاش کردند تا کشور و مردم ما را پیش ببرند؛ صحبت از انسان‌هایی است که با همه تعرضاتی که به کرامت آنان می شود، تلاش می کنند خانواده‌ای خوب تحویل بدهند. می توان این را در میان همه مردان و زنانی دید که با همه این‌ها، می گفتند این چهره واقعی ما نیست، کسانی که با همه اینها، برای تامین امنیت کشور به خطوط مقدم می‌رفتند، دانش آموزانی که تلاش می کردند مدارسی ترکیب شده داشته باشند. کسانی که امکان حضور همه آنها در این اتاق نبود ولی داستان آنها داستان ماست و نباید فراموش کنیم که اگر ما در اینجا ایستاده ایم، به این خاطر است که کسی در جایی به خاطر ما ایستاده است.

گفته می‌شود در هفتۀ گذشته، شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی صحنۀ تظاهرات مردم آمریکا بود که به قتل یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس اعتراض می‌کردند. کیت لامونت اسکات، سیاه‌پوست 43 سالۀ آمریکایی، شامگاه سه‌شنبه در اثر تیراندازی یک نیروی پلیس سیاه‌‌پوست کشته شد.

مرگ اسکات، بار دیگر خشم و اعتراض فعالان جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» را بر انگیخت و این اعتراضات با دخالت و رویارویی نیروی پلیس به خشونت و درگیری کشیده شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار