در پی افزایش اعتراضات مردمی؛

پلیس آمریکا بالاخره ویدئوی تیراندازی مرگبار به قربانی سیاه‌پوستش را منتشر کرد

پلیس شهر شارلوت در کارولینای شمالی آمریکا، فیلم لحظه تیراندازی یکی از نیروهای خود به یک مرد سیاه‌پوست را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، با ادامه اعتراضات ضدنژادپرستی، پلیس شهر شارلوت در کارولینای شمالی آمریکا، تصاویر ویدئویی مربوط به تیراندازی اخیر مرگبار یکی از نیروهای خود به یک سیاه‌پوست را منتشر کرده است.

در این تصاویر ویدئویی که روز شنبه  منتشر شد، کیت لامونت اسکات، از خودروی خود خارج می‌شود و چند ثانیه بعد هدف گلولۀ افسران پلیس قرار می‌گیرد.

این تصاویر در حالی منتشر شده است که مرگ اسکات، آمریکاییِ 43 سالۀ آفریقایی‌تبار، اعتراضات ضد نژادپرستانۀ گسترده‌ای را در این شهر رقم زده است.

فعالان ضد نژادپرستی با برپایی تظاهرات، خشونت نیروی پلیس علیه سیاه‌پوستان را محکوم و بر لزوم انتشار تصاویر ویدئویی پلیس از صحنه مرگ وی تاکید می‌کنند.

مقامات پلیس که تاکنون در مقابل اعتراضات مقاومت و از موافقت با انتشار تصاویر امتناع می‌کردند، روز گذشته موافقت خود را با انتشار این تصاویر اعلام کردند.

به گفته پلیس، افسرِ ضارب از جانب اسکات احساس خطر کرده و برای همین به سمت وی آتش گشوده است، در حالی که بستگان اسکات گفته‌اند وی هنگامی ‌که هدف گلوله پلیس قرار گرفت سلاحی نداشت و فقط یک کتاب همراه وی بوده است.

تظاهرات و اعتراضات در این شهر در حالی ادامه یافته است که بعد از دستور فرمانداری کارولینای شمالی مبنی بر برقراری حالت فوق‌العاده، نیروهای گارد ملی در خیابان‌های شهر مستقر شده‌اند.

در همین حال، جنیر روبرتز، شهردار شهر شارلوت، اعلام کرده است مقررات منع آمد و‌ رفت که از پنج‌شنبه به اجرا درآمده است، تا دستور فرمانداری مبنی بر پایان یافتن آن، هر شب از نیمه‌شب آغاز و تا 6:00 صبحِ روز بعد ادامه خواهد داشت.

مرگ اسکات در حالی روی داد که خشم و نارضایتی عمومی از نیروی پلیس آمریکا به علت قتل غیرقابل‌توجیهِ امریکایی‌هایِ آفریقایی‌تبار در چند ماه اخیر افزایش یافته است.

اطلاعات جمع‌آوری شده یک گروه فعال که در پروژه‌ای موسوم به «ثبت خشونت پلیس» نقش دارند، نشان می‌دهد در سال 2015 میلادی بیش از هزار و 150 نفر شامل دست‌کم 321 آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به دست نیروهای پلیس امریکا کشته شده‌اند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار