تداوم ناآرامی‎‌ها در شارلوت یک هفته پس از کشته شدن مرد سیاهپوست/ مقررات منع آمد و شد لغو شد

با گذشت یک هفته از تیراندازی پلیس آمریکا به یک مرد سیاهپوست غیر مسلح، شهر شارلوت در کارولینای شمالی همچنان آشفته است.

بلاتکلیفی شارلوت یک هفته پس از مرگ سیاهپوست
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن‌پست، یک هفته از کشته شدن یک سیاهپوست -کیت لامونت اسکات- بوسیله پلیس در شهر «شارلوت» واقع در ایالت «کارولینای شمالی» می‌گذرد؛ اما این شهر همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

هنوز هم نیروهای گارد ملی برای برقراری امنیت و مقابله با اعتراضات و تظاهرات آماده خدمت هستند. تظاهرکنندگان خواستار انتشار جزئیات بیشتری درمورد تیراندازی پلیس به مرد سیاهپوست هستند.

البته اوضاع کم کم رو به آرامی می‌رود و منع مقررات عبور و مرور که پنج‌شنبه اعمال شده بود، شب یکشنبه لغو شد. مرگ اسکات 43 ساله، که هفت فرزند دارد، شهر شارلوت را متشنج کرد و سوال‌هایی را درباره چگونکی برخورد پلیس آمریکا با اقلیت‌ها مطرح کرد.

«پل رایان،» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد تیراندازی اخیر پلیس نشان می‌دهد مردم آمریکا باید «بیشتر گوش بدهند و یاد بگیرند. این وقایع قلب آدم را می‌شکنند. مردم باید چگونگی فهمیدن دیدگاه‌های متفاوت را بیاموزند.»

سناتور برنی سندرز نیز در این خصوص اعلام کرد :«جوانان از این همه تبعیض و نژادپرستی به ستوه آمده‌اند.» اما واقعیت این است که برای پاسخ دادن به سوالات  به وجود آمده در پی حادثه تیراندازی شارلوت زمان زیادی لازم است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار