انتشار ویدئو لحظه قتل مرد سیاه پوست در شارلوت از سوی پلیس کارولینای شمالی

پس از تظاهرات معترضان به تبعیض نژادی، پلیس کارولینای شمالی ویدئوی لحظه قتل مرد سیاه پوست را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از اعتراض گسترده مردم علیه اقدامات نژادپرستانه، پلیس کارولینای شمالی ویدئوی لحظه قتل مرد سیاه پوست به دست افسران پلیس در شارلوت را منتشر کرد. وکیل خانوادگی مقتول اعلام کرد این ویدئو نشان می دهد برخلاف ادعای افسران پلیس، مرد سیاه پوست هیچ گونه سلاحی در دست نداشته است.

قتل «کیت اسکات» 43 ساله سیاه پوست در ماه گذشته در شهر شارلوت، یکی دیگر از نمونه های بارز تعصب و تبعیض نژادی در آمریکاست. معترضان و اعضای خانواده این مرد سیاه پوست از پلیس شارلوت خواسته بودند فیلم کامل ضبط شده از صحنه قتل را منتشر کنند تا مردم حقیقت ماجرا را بدانند.
 
پلیس اعلام کرده بود این مرد سیاه پوست مسلح بوده است. فیلم 16 دقیقه ای از صحنه حادثه نشان می دهد یکی از افسران پلیس در حال شمردن گلوله های اصابت شده بر پیکر این مرد است. مرد سیاه پوست نیز روی زمین افتاده و ناله می کند. در سراسر فیلم هیچ سلاحی در دست این مرد دیده نمی شود.

پس از انتشار این ویدئو، وکیل خانوادگی این مرد سیاهپوست در مصاحبه ای اظهار کرد این ویدئو نشان داد کیت اسکات هیچ سلاحی در دست نداشته است. 

کشته شدن شهروندان سیاه پوست به دست نیروهای پلیس، یکی از متداول ترین جرایم مرتبط با نژادپرستی در آمریکا است. تاکنون پلیس آمریکا چندین سیاه پوست را به ضرب گلوله کشته است. در اکثر موارد بی گناهی این افراد پس از قتل مشخص شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار