همدان؛

فعالیت بیش از 280 کانون روستایی در استان همدان

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: هم اکنون بیش از 280 کانون روستایی در سراسر استان در بین مناطق روستایی و محروم در حال فعالیت هستند.

فعالیت بیش از 280 کانون روستایی در سراسر استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی فیض منش با اشاره به نقش اساسی و کلیدی روستا و روستاییان در توسعه فرهنگی کشور گفت: روستائیان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و فرهنگ اصیل روستایی، پشتیبان فرهنگی ما در سطح کلان است.

وی افزود: آسیب های فراوانی که در فرهنگ شهرنشینی موجود است، در فرهنگ روستا مشاهده نمی‌شود، از همین رو می‌توان با ساماندهی و توجه به فرهنگ بکر روستایی به توسعه فرهنگی آن در سطح ملی کمک کرد.

فیض منش همچنین از همایش منطقه ای فرهنگ و هنر روستاو عشایر از (۲ تا ۵ مهر) به میزبانی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: پنجمین کنگره ملی فرهنگ  و هنر روستا و عشایر در آستانه (15 مهر) روز روستا به میزبانی استانهای اصفهان، اردبیل، مرکزی، گلستان و کرمانشاه برگزار می شود.

 وی به اهمیت کانون های روستایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کانون های روستایی و عشایری به مراکز مهمی در راستای ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی تبدیل شده اند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.