به منظور برگزاری دوره آموزشی اسلالوم به مربیان نوجوانان اسلالومی برای حضور در المپیک بویرس آیرس "گوسلاین پیریک" به ایران می آید.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛رکسانا رازقیان قایقران اسلالومی کشور به منظور حضور در رقابت های کاپ با هزینه شخصی به چک رفت و در این رقابت ها سطح ایران را ارتقا بخشید وی جایگاه قایقرانی ایران را که در سال گذشته در رنکینگ جهانی 220 بود به 173 ارتقا داد.

همچنین برای ارتقا سطح تیم نوجوانان اسلالوم فدراسیون قایقرانی برای حضور در المپیک بویرس آیریس از فدراسیون جهانی درخواست کرده تا مربی فرانسوی را برای آموزش تخصصی به مربیان این پاروزنان به ایران بفرستد.

از دیگر برنامه های فدراسیون قایقرانی کشور در رشته اسلالوم ایجاد همکاری های بیشتر با کشوهای آسیایی است.

در این خصوص با کتایون اشرف رئیس کمیته اسلالوم قایقرانی مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:برای آموزش مربیان فعال در حوزه اسلالوم و برگزاری یک دوره مربیگری از " گوسلاین پیریک" مسئول توسعه اسلالوم از فدراسیون جهانی قایقرانی دعوت کردیم تا به ایران بیاید و یک دوره یک هفته ای به منظور آموزش مربیانی که نوجوانان منتخب برای مسابقات المپیک نوجوانان را آموزش می دهد برگزار کند.

وی افزود:این دوره را اوایل آبان ماه برگزار خواهیم کرد و بر خلاف دوره گذشته این دوره با هدف آگاه سازی مربیان برگزار می شود و تعداد محدودی از مربیان را دعوت خواهیم کرد زیرا هدفمان ارتقا مربیانی است که در این رشته کاملا فعال هستند .

اشرف درخصوص حضور در کاپ چک تاکید کرد: با هزینه شخصی به مسابقات چک سفر کردیم و تمرینات رکسانا رازقیان خیلی شاخص تر از پیش شده بود به طوری که از 220 نفری که سال گذشته در این رقابت حضور داشتند امسال رکسانا به 173 نفر رسید و باز در مسابقات کاپ بالاتر آمد اگرچه انتظار معجزه نداشتم اما در مجموع رضایت دارم و امیدوارم که این روند در مسابقات قهرمانی جهان و کاپ ها بهتر شود.

وی تاکید کرد: همچنین قصد داریم با کشورهای آسیایی که در این رشته فعالیت می کنندهمکاری بیشتری انجام دهیم و برای حضور در مسابقات المپیک آسیایی اسلالوم که دو سال آینده در اندونزی برگزار می شود قایقرانان را آماده رقابت کنیم.

اشرف در خصوص مسابقات قهرمان کشوری اسلالوم توضیح داد:مسابقات قهرمان کشوری را در قالب کاپ برگزار کردند اما به احتمال قوی برای پاروزنان منتخب مجدد یک رقابت دیگر برگزار کنیم تا  انتخابی ملی داشته باشیم.   


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار