مشهد؛

برگزاری همایش بزرگ لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه در مشهد

همزمان با پنجم مهر ماه و عملیات غرور آفرین ثامن الائمه و شکست حصر آبادان همایش بزرگ ثامن الائمه با حضور مسئولان استانی و تولیت آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در این مراسم رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه شمال شرق ضمن تجلیل از کسانی که در این عملیات حضور داشتند گفت: عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان کلید همه عملیات های بعدی بود و این عملیات که با مدیریت لشکر ۷۷ خراسان انجام گرفت سند افتخاری در تاریخ ارتش و کشورمان است که پس از این موفقیت بزرگ به امر امام و تصویب مجلس نام این لشکر به لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه تغییر یافت.

حجت الاسلام و المسلمین عباس مقدسیان افزود: در طول جنگ نام لشکر ۷۷ ثامن الائمه همواره بر پیکر ارتش صدام لرزه می انداخت.

ارشد نظامی آجا در شمال شرق نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس نماد وحدت و یکپارچگی ملت قهرمان ایران است و همه مردم در این دفاع حضور داشتند.

امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی افزود: درسی که ملت ایران به صدام داد باید عبرتی برای کشورهای عرب مرتجع منطقه باشد که اگر امروز بخواهند زیر چتر امریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت هایی برای برهم زدن امنیت منطقه کنند سرنوشتی به مراتب بدتر از صدام خواهند داشت.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: شکست حصر آبادان و عملیات ثامن الائمه سه درس بسیار مهم داشت اول اینکه به دشمن نباید مطلقا فرصت داد و عملیات ثامن الائمه فرصت را از دشمن گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسیافزود: درس دوم آن بود که باید به داشته های خود اعتماد کرد و این رمز موفقیت ما بود و امروز هم باید این اعتماد وجود داشته باشد و مشکلات کشور به دست جوانان خودمان حل شود و سومین درس این است که نباید در هیچ شرایطی به دشمن اعتماد کرد و تفاوت نظام ما و ارتش ما با سایر نظام ها و ارتش های دنیا در قدسی بودن آن است.

در پایان این مراسم از گروهی از خانواده های شهدای لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه و جانبازان و رزمندگان این لشکر قدردانی شد

انتهای پیام//ا.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار