کرمان؛

شوخ طبعی یکی از نشانه های سلامت روان

شوخ طبعی یکی از نشانه های سلامت و بهداشت روان افراد است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، جواد تهامی پور ، روانشناس گفت : شوخ طبعی به ما کمک می کند بین خود و مسائل و مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم فاصله احساس کنیم.

وی افزود : کسی که گرفتار وحشت و اضطراب است ، نمی تواند بین خود و واقعیتی که در آن قرارگفته است تفاوت و جدایی احساس کند.

وی خاطر نشان کرد : انسان تازمانی که میتواند بخندد زیرنفوذ و استیلای کامل ترس و اضطراب نیست.

تهامی پور تصریح کرد : برخی افراد برای مقابله با مشکلات و چالش‌های زندگی، از شوخ‌طبعی استفاده می‌کنند و به قول معروف زندگی را چندان سخت نمی‌گیرند.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی شوخ طبعی را یک مهارت دانست و گفت : ارزش شوخ‌طبعی به عنوان مهارتی مقابله‌ای وبه‌عنوان عالی‌ترین سازوکار دفاعی توصیف شده است .

تهامی پور افزود : افراد شوخ‌طبع هنگام رویارویی با تجارب استرس‌ زا کمتر از دیگران، خلق منفی از خودشان نشان می‌دهندو شوخ‌طبعی روش موثری برای مقابله با هیجانات منفی مانند خشم، غم و افسردگی است.

وی خاطر نشان کرد : اغلب افرادی که دارای حس شوخ‌طبعی هستند علاوه بر بهداشت روان ، از بهداشت جسمانی مناسب‌تری برخوردارند.

وی تصریح کرد : تحقیقات نشان داده‌اند شوخ‌طبعی با افزایش عملکرد دستگاه ایمنی بدن، موجب می‌شود تا افراد در زندگی روزانه کمتر تحت تاثیر شرایط استرس ‌زا قرار گیرند.

تهامی پور گفت : شوخ‌طبعی به ما کمک می‌کند به جای اینکه با ترس یا هراس به رویدادی استرس‌زا واکنش نشان دهیم، بتوانیم آن شرایط سخت را به راحتی پشت سر بگذاریم.

وی تأکیدکرد : البته همه شوخی ها باید متناسب با فرد و فضا باشد ،به عبارتی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.