ایندیپندنت: توافق احتمالی تهران، مسکو و ریاض در الجزایر بهای نفت را افزایش ‌می‌دهد

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی به گمانه‌زنی در خصوص توافق احتمالی روسیه، ایران و عربستان درباره تعیین سقف تولید نفت در نشست غیررسمی اوپک پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت در گزارشی  نوشت: مهمترین تاثیر توافق احتمالی روسیه، ایران و عربستان سعودی درباره تعیین سقف تولید در نشست غیررسمی اوپک در روز چهارشنبه، افزایش بهای نفت خواهد بود که در اقتصاد جهانی، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

روزنامه ایندیپندنت نوشت: مهمترین تاثیر توافق احتمالی روسیه، ایران و عربستان سعودی درباره تعیین سقف تولید در نشست غیررسمی اوپک در روز چهارشنبه، افزایش بهای نفت خواهد بود که در اقتصاد جهانی، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

این روزنامه افزود: دیدارهای پشت سرهم اوپک به بن بست خورده است. عقل سلیم می گوید دیدار آینده اوپک که قرار است در این چهارشنبه برگزار شود، هم به بن بست بخورد. چهارده کشور عضو اوپک در چهارشنبه این هفته، پس از مجمع بین المللی انرژی که روز دوشنبه آغاز به کار می‌کند، در الجزایر دیداری غیررسمی خواهند داشت. یک هیئت عالی رتبه روسیه نیز در این مجمع حضور دارد و ممکن است در نشست اوپک شرکت کند.

با این وجودف فرصتی وجود دارد که دیدار این بار اوپک با دیدارهای سابقش، متفاوت باشد. احتمالا روسیه و عربستان سعودی درباره تعیین سقف تولید، و نیز تعیین سقف تولید در ایران، توافق می‌کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، تاثیر واقعی در بهای نفت خواهد داشت.

ایندیپندنت در ادامه نوشت:در ماه های اخیر، روسیه و عربستان سعودی، تولید نفت خود را به میزان بی سابقه‌ای افزایش داده اند. ایران- که در تئوری از شر تحریم ها خلاص شده است- سرگرم بازسازی صنعت نفت خود است. اگر این سه کشور تولید نفت خود را افزایش ندهند، بهای نفت با سرعت بیشتری افزایش خواهد یافت.

 آیا آنها توافق خواهند کرد؟ شایعات در این باره زیاد است. یک شایعه حاکی از این است که تا زمانی که اوپک و اعضای آن درباره سطح تولید توافق نکنند، روسیه به هیچ مذاکراتی نمی پیوندد. 

در ادامه این گزارش آمده است: روابط ایران و عربستان سعودی همچنان پرتنش است.

اما با توجه به این موضوع که توافق درباره تعیین سقف تولید به نفع خود تولیدکنندگان هم هست، دست‌یابی به نوعی تفاهم در این زمینه بعید نخواهد بود. همانطور که دو سال گذشته، کسی فکر نمی کرد که بهای نفت تا این اندازه کاهش داشته باشد، اکنون نیز کسی انتظار ندارد که بهای آن تا 80 دلار در هر بشکه برسد.

این اتفاق، تبعات بسیاری خواهد داشت. در ابتدا، این تصمیم به توقف روند کاهش بهای نفت و افزایش سریعتر نرخ بهره بیشتر از آن چیزی که بازار انتظار دارد، منجر می‌شود. توافق درباره این موضوع در این نشست الجزایر، مهمترین اتفاقی خواهد بود که در چند روز آینده رخ خواهد داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار