مشهد؛

رونمایی از مجموعه 10 جلدی «لاله‌های نوجوان»

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) از رونمایی از مجموعه ده جلدی «لاله‌های نوجوان» که شامل زندگی 10 شهید نوجوان دانش آموز می باشد همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،جواد محمدزاده‌مقدم گفت: با هدف تولید بسته های محتوایی در راستای ارزش های نظام ولایی در حوزه دفاع مقدس، اکنون 2 مجموعه ویژه کودک و نوجوان در دست تولید دارد که به مناسبت ایام دفاع مقدس مجموعه 10جلدی از 10 شهید دانش آموز با عنوان «لاله های نوجوان» با هدف پاسداشت این شهدا به جامعه نشر کشور تقدیم می شود.

وی افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی دانشکده افسری امام حسین(ع)، طی هشت سال دفاع مقدس، 78 هزار نوجوان رزمنده به شهادت رسیدند که اکنون پیکر پاک این جوانه‌های شهید در خاک 18 هزار گلزار شهدا آرمیده‌اند و این امر در حالی است که بسیاری از نوجوانان فعلی کشور از وجود چنین شهدای جانباخته‌ای آگاهی نداشته و از سبک زندگی این پاکباختگان وطن بی‌اطلاعند.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) اظهار کرد: به‌نشربرای آشناسازی نوجوانان با این شهیدان نوجوان، نسبت به چاپ مجموعه ده جلدی «لاله‌های نوجوان» و انتشار آن همزمان با هفته دفاع مقدس جاری اقدام کرده است.

محمدزاده مقدم با بیان اینکه هر جلد از این مجموعه به زندگی یکی از شهیدانی که در نوجوانی به شهادت رسیده‌‌اند می‌پردازد، بیان کرد: این کتاب نوشتۀ محمد حسین صلواتیان است و به هنر تصویرگری شخص نویسنده، عاطفه فتوحی، اسماعیل چشرخ و نیز افسانه طاهریان مزین شده است.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از این زندگینامه‌ها در 12 صفحه با قطع خشتی و در شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده، اضافه کرد: «من لبخند شهادت مصطفی هستم»، «من کوله‌پشتی نورالله هستم»، «من لبیک رضا هستم»، «من بازوبند سعید هستم»، «من کلاه کاسکت مجید هستم»، «من برگه عبور مرحمت هستم»، «من نامه مهدی هستم»، «من مشق شب محمود هستم»، «من خواب شیرین علی‌رضا هستم» و هم‌چنین «من روز تولد امیر هستم» عناوین کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.