مشهد؛

پایان جشنواره آموزشگاه های آزاد هنری مشهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد توان برگزاری جشنواره آموزشگاه های آزاد هنری را در سطح ملی داراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سید سعید سرابی در آیین اختتامیه جشنواره آموزشگاه های آزاد هنری مشهد افزود: امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در سال آینده با همت دست اندر کاران این رویداد در سطح ملی برگزار کنیم و این ظرفیت را مشهد دارد که میزبان این رویداد باشد.

وی تصریح کرد: این جشنواره توانست جلوه کوچکی از همت بزرگ آموزشگاه های آزاد هنری را به عرصه حضور بنشاند و در جریان جشنواره آن را به نمایش بگذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این جریان مبتکرانه و خلاقانه توسط انجمن موسیقی خراسان در اولین گامش توانست اتفاقات خوبی را رقم و این نشان دهنده این است که چشمه جوشان فرهنگ و هنر در این خطه می جوشد و هنرهای ارزشمندی که سینه به سینه از اساتید و پیشکسوتان بزرگ منتقل می شود و به برکت این بزرگان در حال اتفاق افتادن است.

سرابی با بیان اینکه این رخداد و فعالیت بسیار حائز اهمیت و نوید بخش است تاکید کرد: این جریان و این همه حضور استعداد در بخش های مختلف هنری آن هم در بخش خصوصی نوید بخش است.

وی افزود:خوشبختانه هنر به درستی مسیر خودش را خارج از حواشی می رود و سینه به سینه انتقال می دهد و ما دورنمای بسیار درخشانی در عرصه هنر در خطه خراسان و مشهد داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: حضور این همه استعداد در عرصه های مختلف در همه رده های سنی نشان دهنده جایگاه و اهمیت فرهنگ و هنر است.

سرابی با تاکید بر اینکه یک فعالیت هنری با این شکوهمندی توسط بخش خصوصی با کمترین کمک دولتی برگزار شد،خاطرنشان کرد: استقبال از این جشنواره بیانگر این است جریان هنری در مشهد زنده و استقبال از هنر در مشهد ادامه دارد و نوید این را میدهد که آینده هنری جوانان ما در این خطه درخشان خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید دو دست بر سینه مقابل تک تک این هنرمندان ایستاد و قدردانی کرد از آموزشگاه ها که چراغ فرهنگ و هنر را روشن نگه می دارند و همت شماست که این نوجوانان و جوانان در محیط های آرام و امن به لحاظ اجتماعی و فرهنگی علایق خودشان را در بستر هنر نشان می دهند در همین راستا ما باید ترویج دهنده این راه فارغ از دغدغه ها باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فعالیت ارزشمند مدیران ما در آموزشگاه های هنری که هنرمندان را تربیت می کنند و چه شخصیت های برجسته و فاخری که مشغول انتقال هنر خود در آموزشگاهها هستند فعالیت مقدسی است که اتقاق می افتد که جا دارد صمیمانه از آنها تقدیر و تشکر کرد.

دبیر جشنواره آموزشگاه‌های آزاد هنری مشهد هم در ادامه مراسم گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات آموزشگاه‌های هنری استان باید ایجاد شود.

حامد طاهری تهرانی افزود: این جشنواره در اولین گام خود شاهد استقبال بی نظیری از اهالی هنر دوست قرار گرفت، ایجاد روحیه نشاط و همیاری بین آموزشگاه های هنری مشهد، شناخت بهتر مدرسین، هنرجویان و هنرمندان در روند آموزش و ایجاد روحیه رقابت و رفاقت در بین هنرجویان هدف از برگزاری این جشنوراه بوده است.

وی گفت: این جشنواره دو شاخه هنری یعنی هنرهای تجسمی و موسیقی برگزار شد که این کار از یک ماه و نیم گذشته همراه با 7 جلسه کاری با اطلاع رسانی به مسئولین آموزشگاه ها و اداره ارشاد و اساتید هنر مشهد آغاز بکار کرد.

دبیر جشنواره آموزشگاه‌های آزاد هنری مشهد افزود: در همین راستا فراخوان جشنواره را به صورت حضوری و مجازی اطلاع رسانی کردیم که تقریبا 167 اثر در بخش تجسمی و نمایشگاهی، 111 اثر در بخش کارگاهی و 409 اثر در بخش موسیقی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

طاهری تصریح کرد: در مرحله بازبینی 40 نفر از اساتید و پیشکسوتان موسیقی مشهد و هنرهای تجسمی دعوت کردیم که 160 اثر در بخش نمایشگاهی و 75 اثر در کارگاهی و 400 اثر در بخش موسیقی به رقابت ها ورود پیدا کردند.

وی گفت: 7 روزکاری را تا اواخر شهریورماه جشنواره تولیدات آموزشگاههای آزاد هنری به رقابت پرداختند که 22 داور در بخش هنرهای تجسمی و 38 داور در بخش موسیقی حضور داشتند.

دبیر جشنواره آموزشگاه‌های آزاد هنری مشهد افزود: بدون شک همه عزیزانی که در این جشنواره اثار خود را به نمایش گذاشتند برگزیده هستند چرا که در این در شرایط هزینه برای هنر آموزی می کنند ارزشمند است.

وی افزود: به دلیل ضرورت ادامه این مسیر برای رشد و تعالی مشهد باید دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات آموزشگاههای هنری مشهد را دایر کنیم که با همکاری مسئولین میسر خواهد شد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان در بخش های هنرهای تجسمی (کارگاهی و آثار نمایشگاهی) و در بخش موسیقی( تک نوازی سازها و نوازندگی گروهی و آواز) تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.