مشهد؛

بیش از ۷۵ درصد راه‌های روستایی سبزوار آسفالت است

رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: ۷۵درصد روستاهای بالای ۵۰خانوار سبزوار از راه آسفالته مناسب برخوردار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حسن عابدی پور با بیان اینکه طول راه های روستاهای بالای 50 خانوار در سبزوار 517 کیلومتر است که 96روستا را شامل می‌شود، افزود: طول آسفالت این راه‌ها 385 کیلومتر است که جمعیتی بالغ بر40 هزار نفر و بیش از 12 هزار خانوار را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای برخوردار در این زمینه 62 روستاست، گفت: 75 درصد از جمعیت این محدوده برخودار از راه‌های آسفالته هستند، ضمن اینکه 134 کیلومتر این مسیرها بدون آسفالت است.

رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار با اشاره به 677 کیلومتر راه روستایی شامل 135 روستای زیر50 خانوار در حوزه راه و شهرسازی سبزوار افزود: از این رقم، 399 کیلومتر در سال گذشته آسفالت شده و اکنون تعداد روستاهای زیر 50 خانوار برخوردار از راه آسفالته 72 روستاست.

وی گفت: جمعیت برخوردار از راه روستایی آسفالته در روستاهای زیر 50 خانوار در سبزوار 41 هزار و 365 نفر و تعداد خانوارهای برخوردار 13هزار و 166نفر است.

عابدی‌پور با اشاره به راه‌ روستایی داورزن به طول 130 کیلومتر، خاطرنشان کرد: این راه‌ که شامل راه‌های روستاهای بالای 50 خانوار است، در برگیرنده 28 روستا و 5 هزار و 971 خانوار است.

وی با بیان اینکه 111 کیلومتر این مسیرها آسفالت شده است، گفت: تعداد روستاهای برخوردار در این محدوده 23 روستا و جمعیت برخوردار 16 هزار و 452 نفر و5 هزار و 530 خانوار است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار با بیان اینکه 18 کیلومتر از این راه‌ها بدون آسفالت است، افزود: در روستاهای بالای 50 خانوار در این شهرستان، 93 درصد برخوردار از راه‌های روستایی هستند و تعداد روستاهای برخوردار 82 روستا است.

وی با تأکید بر اینکه داورزن در زمینه آسفالت‌کردن راه‌های روستایی از میانگین استانی بالاتر است، گفت: 128 کیلومتر از راه‌های روستایی زیر 50 خانوار در این شهرستان آسفالت شده که شامل 28 روستا، 5 هزار و 709 و 16هزار و 941 نفر خانوار می‌شود.

عابدی‌پور با اشاره به عملیات تعریض و روکش آسفالت محور روداب ­ سبزوار،اظهار کرد: تعریض و آسفالت این محور با مشارکت خّیران راهساز، شهرداری و اداره راه و شهرسازی است که 20 کیلومتر آن برعهده شهرداری و اداره راه و20 کیلومتر دیگر آن بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه تعریض 4 کیلومتر باقیمانده این مسیر امسال در دست اجراست، اعلام کرد: امیدواریم امسال با پیگیری‌های نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی و تخصیص اعتبارات و قیر مورد نیاز، عملیات آسفالت این محور نیز به پایان برسد و شاهد افتتاح آن باشیم.

وی با اشاره به جاده روستای سنگ سفید که در حال آسفالت شدن است، گفت: 5 کیلومتراز جاده روستای کسکن نیز ایمن‌سازی شده و سایرروستاها مانند علی‌آباد شور، هاشم‌آباد، باغان و سدید در دستور کار قرار دارند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار افزود: سال گذشته 6 هزار و 520 تن قیر رایگان با رایزنی نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای انجام پروژه‌های شهرستان دریافت کردیم که اکنون برخی از این پروژه‌ها در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 84 کیلومتر روکش، 11 کیلومتر احداث جاده و 95 کیلومتر آسفالت از سوی اداره راه و شهرسازی سبزوار انجام شده است، گفت: سبزوار در سال گذشته با کمبود نقدینگی و اعتبارات در حوزه پروژه‌های عمرانی روبرو بود که خوشبختانه با کمک‌ها و پیگیری‌های نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مساعدت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان و یاری مردم و خیرین نهضت آسفالت راه‌ها را داشته است.

عابدی‌پور در خصوص میزان بدهی دولت به پیمانکاران نیز اظهار داشت: حدود 70 میلیارد ریال بدهی و معوقات دولت به پیمانکار در حوزه راه و شهرسازی شهرستان سبزواراست.

وی همچنین پروژه بهسازی محور سبزوار – ششتمد و محور سبزوار – قوچان جمعاً به طول 36 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 780 میلیون ریال را از مهمترین اقدامات بهسازی اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار در سال گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.