مشهد؛

رشد پنج درصدی ماموریت های آتش نشانی در تربت جام

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت جام از افزایش ۵ درصدی مأموریت‌های این سازمان طی شش ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛جعفر مقدم گفت: با توجه به فرهنگ سازی در حوزه ایمنی و پیشگیری از اتفاقات، ماموریت های این سازمان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت ماموران آتش نشانی به کمک حادثه دیدگان 196 فقره حادثه پرداختند.

وی با بیان اینکه در تربت جام یک ساختمان و ایستگاه آتش نشانی با به کارگیری 6 نیروی آتش نشان، آماده خدمات رسانی 24 ساعته به شهروندان هستند، گفت: بیشترین حوزه ارائه خدمات این سازمان در سال جاری مقابله با آتش سوزی با 85 فقره گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز آتش نشانی تربت جام به امکانات با مبلغ 600 میلیون ریال در سال جاری صورت گرفت که نیمی از آن توسط شهرداری و نصف دیگر از سوی سازمان همیاری ها تامین شده است.

وی یادآور شد: مدت زمان حضور آتش نشانان در محل حوادث گزارش شده به سامانه 125 در شهرستان بین 2 تا 7 دقیقه بوده که میانگین این زمان برای حوادث روستایی بسته به جاده و مسیر به حدود 24 دقیقه می رسد و اگر حضور آتش نشانان در محل حادثه از زمان بررسی شده بیشتر شود، علت آن بررسی می شود.

مدیر آتش نشانی تربت جام اظهار داشت: اکنون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشکل کمبود خودرو برای ارائه خدمات در مقابله با حوادث دارد.

مقدم در خصوص کمبود نیروی انسانی نیز افزود: سازمان آتش نشانی تربت جام با کمبود نیرو مواجه است و نسبت به سال گذشته که هشت نفر بوده امسال با بازنشستگی 2 نفر از نیروها، این رقم به 6 نفر رسیده اما هیچ جایگزینی در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.