شهردار مشهد؛

در موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کوتاهی شده است

شهردار مشهد گفت: امر به معروف و نهی از منکر همگانی است و همه جامعه مسئولند و هر کسی سستی کند در درگاه الهی وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سید صولت مرتضوی امروز در نخستین جشنواره تقدیر و معرفی الگوهای رفتاری و نهی از منکر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تالار شهر افزود: به تدریج به ایام عزاداری امام حسین(ع) نزدیک می‌شویم و جهان تشیع در این ایام مشغول عزاداری برای سید الشهدا هستند ولی عزاداری کردن ظاهر قضیه است و باید به فلسفه قیام امام حسین(ع) توجه کنیم که یکی از مهمترین فلسفه‌ های قیام امام حسین(ع) احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت بسیاری برخوردار است و در آیات قرآن و روایات ائمه موضوع امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اصول مسلمانی بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اعمالی چون نماز و روزه بالاتر است ، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده‌ ای است که وظیفه همه افراد جامعه توجه کردن به این فریضه فراموش شده است.

شهردار مشهد اظهار کرد: در موضوع امر به معروف غفلت و قصور زیادی صورت گرفته است و مهمترین مؤلفه در امر به معروف و نهی از منکر همگانی بودن آن است بنابراین تمام جامعه مسئول هستند و هر کس سستی کند در درگاه الهی وظیفه خود را به درستی انجام نداده، همچنین وظیفه هر شخص در ابتدا امر به معروف خودش و سپس دیگر افراد جامعه است.

مرتضوی افزود: معروفات زیادی در جامعه معطل مانده است و گاهی در جامعه افراد خود را به غفلت و نادانی می‌زنند و به وظایف خود عمل نمی ‌کنند، یکی از اقسام معروف در جامعه برطرف کردن نیازهای مردم است و لازم است به نیازهای فرهنگی، مساجد و حسینیه‌ ها، علم آموزی جوانان و موضوعات اخلاقی توجه شود.

وی بیان کرد: یکی از معروفات مسئله ازدواج است که غفلت زیادی نسبت به آن شده و لازم است با همکاری نیاز جامعه را برطرف کنیم، همچنین مسئله اشتغال نیز از موضوعات مهم است که همه مشکلات اجتماعی قابل برطرف شدن است اگر برای اشتغال و ازدواج جوانان برنامه‌ریزی شود.

وی با با تاکید بر اینکه تا زمانی که معروفات را ترویج ندهیم برخورد های منکراتی اثر عکس دارد، گفت: بزرگترین معروف اجرای عدالت و گره باز کردن از مشکلات مردم است، همچنین می‌توان پاسخ منفی را با زبان خوش به مردم داد و آنها را ناامید نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی نیز در این مراسم گفت: افراد نباید نسبت به مسائل بی تفاوت باشند و امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والا و حساسی برخوردار است که دو واجب مهم محسوب می شود.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) به فرموده خودشان امر به معروف و نهی از منکر است که یک نمونه و الگو برای امت و جامعه اسلامی است.

وی گفت: عده ای از افراد امر به معروف و نهی از منکر را شوخی می دانند و در حالی که امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است.

دبیر اجرایی همایش گفت:این همایش با هدف شناسایی و تکریم و امران به معروف کارکنان شهداری و شهروندان نمونه در سطح شهر مشهد برگزار شده است .

مصطفی صفایی ادامه داد: این جشنواره با همکاری شهرداری مشهد انجام شد که از هر محله 150 نفر انتخاب شدند که در کل 1570 نفر انتخاب شدند و بعد از پایش 53 نفر منتخب نهایی شدند.

وی افزود: همچنین 300 نفر از کارکنان شهرداری انتخاب شدند به عنوان افراد آمر به معروف که از بین آنها 3 مدیر و 10 کارمند به عنوان افراد منتخب انتخاب شد.

انتهای پیام //ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار