قزوین؛

بیان دستاوردهای سفر به قزوین

رییس جمهور درنشست خبری : دو خطه کرن قزوین به زنجان و طرح راه آهن قزوین به رشت تا پایان دولت یازدهم به ثمرخواهد نشست.

به گزارش گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رییس جمهور در جمع خبرنگاران باتشکر از مردم شریف دراستقبال گرم از رییس جمهور و هیئت همراه گفت: اجرای طرح های  مهم درحوزه  آب ، کشاورزی ، بهداشت و درمان ، مسائل فرهنگی و ورزشی استان  قزوین دراولویت دولت است .

بیان دستاوردهای سفر به قزوین

دکتر حسن روحانی در این نشست  از دو خطه کردن راه آ هن قزوین به تهران , تا پایان امسال  خبرداد.

وی ابراز امید واری کرد؛ عملیات دو خطه کرن قزوین به زنجان و طرح راه آهن قزوین به رشت  که تحولی بزرگ برای استان ست تا پایان این دولت به ثمر برسد .

وی ادامه داد:طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان قزوین  و چهارده شهردیگر از دیگر طرح هایی ست که با مشارکت بخش خصوصی وحمایت دولت اجرا خواهد شد .

روحانی گفت: یارانه خرید آب را که بخش خصوصی اجرا می کند دولت پرداخت می کند .

وی گفت: در بخش کشاورزی حدود چهارونیم درصد مواد غذایی کشور را قزوین تامین می کند .
 
رییس جمهور بااشاره به مشکل آب وافت سفره های آب  زیرزمینی گفت: یکی از راهکارها ی کاهش مصرف آب درکشاورزی کشت گلخانه ای و آبیاری مدرن است.

بگفته ی روحانی طبق برنامه ریزی امسال وسال آینده بیست هزار هکتار از باغ های استان قزوین به آبیاری نوین تجهیز می شود.

همچنین رییس جمهور از اجرای طرح نیروگاه سیل ترکیبی از کلاس اف و بازسازی نیروگاه شهید رجایی که موثر در افزایش توان تولید برق است  خبرداد.

وی با اشاره به کمبود ها  وناکاستی ها ی حوزه بهداشت ودرمان استان  اضافه کرد: با بازسازی بیمارستانها ی قدیمی و احداث بیمارستان هفتصد  تختخوابی  با مشارکت بخش خصوصی وکمک دولت وبهره گیری از تسهیلات بانکی وصندوق ذخیره تسریع در رفع این مشکل در اولویت دولت خواهد بود.

حسن روحانی گردشگری استان و زیر ساخت های آن باید انجام شود .از راه و راهن آهن و هتل و مرمت بناها و معرفی آنها تصمیمات و اعتباری پیش بینی شده از بخش خصوصی هم استفاده خواهد شد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال  خبرنگاران درباره مشکلات صنایع و تعطیلی برخی کارخانه ها و راهکار دولت در این خصوص گفت : برخی واحد های تولیدی به طور کامل فعال نیستند و برخی هم در مرحله اجرا نیمه فعال هستند که باید با پرداخت تسهیلات ، فعال شوند.

دکتر روحانی گفت : پرداخت تسهیلات هم از طریق بانک ها انجام می شود و ما تا پایان امسال هفت هزار و 500 بنگاه راکد را فعال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در استان قزوین آقای استاندار قول دادند تا پایان امسال هزار واحد تولیدی فعال از رکود خارج شوند.

رئیس جمهور در خصوص مشکلات بودجه استان و ارتقای این جایگاه هم گفت : کمبود بودجه مشکل همه استان هاست.

دکتر روحانی گفت : اعتبارات عمرانی در قزوین امسال سی و شش درصد بیش از سال قبل است ، پس قدم خوبی که برداشته شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر سه برابر بیش از بودجه عمرانی برای قزوین اعتبار در نظر گرفته شده است اضافه کرد: 903 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح در بخش های مختلف پیش بینی شده است.

دکتر روحانی در خصوص ضرورت توجه به زیرساخت های بخش گردشگری هم گفت : قزوین جاذبه های گردشگری بی نظیری دارداما این کافی نیست باید زیرساخت های آن هم فراهم شود.

رئیس جمهور گفت : مرمت و آماده کردن مسائل رفاهی از وظایف دولت است ، باید کارآفرینان را برای رونق این بخش جذب کنیم .

دکتر روحانی با اشاره به اینکه قزوین در زمینه آزاد راهها پیشرفت خوبی داشته است گفت : باید راه آهن را هم توسعه دهیم و خطوط را سریع سیر کنیم .

رئیس جمهور اضافه کرد: احداث فرودگاه در قزوین جزء برنامه های فعلی ما نیست اما در آینده می شود اقدامی در این خصوص کرد که البته فرودگاه کوچکی در قزوین وجود دارد که باید آن را توسعه داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع اقامت و ساخت هتل بسیار مهم است گفت : قزوین هنوز هتل پنج ستاره ندارد که در این سفر کلنگ ساخت یک مورد آغاز شد.
 
دکتر روحانی در خصوص طرح انتقال آب از الموت رود هم گفت : مطالعات طرح در دست اقدام است که انشاء الله هر چه زودتر تکمیل شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار