روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

هوشمند ترشدن ترجمه گوگل/هشدار درباره پیامک جعلی رجیستری موبایل/همکاری ایران و ویتنام برای اجرای پروژه فیبر نوری منازل

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.


ابرار اقتصادی:
روزنامه ابرار اقتصادی از هوشمند ترشدن ترجمه گوگل خبر داد و نوشت: گوگل خدمات مترجم خود را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ارتقا داده و مدعی است هوشمند شدن این مترجم در حدی است که کیفیت آن را به اندازه ترجمه های انجام شده توسط انسان ها بهبود داده است. خدمات جدید گوگل در این زمینه ، ترجمه عصبی ماشینی گوگل نام گرفته که با اصلاح الگورتیم های قبلی خطاهای آن را تا 80 درصد کمر کرده است.

آزمایش های صورت گرفته نشان می دهد کیفیت ترجمه ها از این طریق بسیار نزدیک به ترجمه های انسانی است و دقت قابل توجهی در این زمینه به وجود آمده است. ترجمه فعلی گوگل به صورت عبارت به عبارت صورت می گیرد و کیفیت چندان باایی ندارد.در روش جدید از دو شبکه هوشمند عصبی برای ارتقای کیفیت ترجمه استفاده می شود. یکی از این شبکه ها به بررسی و ارزیابی مجزای جمله ها برای درک معنای آنها می پردازد و شبکه دیگر ترجمه نهایی هر جمله را ارائه می کند. 




تعادل:
روزنامه تعادل از هشدار درباره پیامک جعلی رجیستری موبایل خبر داد و نوشت: به گفته يك مقام مسوول در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات ؛ اخيرا ديده شده پيامك هايي با اين مضمون كه "گوشي شما قاچاق است و براي جلوگيري از قطع ارتباط مبلغي را واريز كنيد."براي برخي مشتركان ارسال شده كه اين پيامك ها جعلي است.
 
این مقام مسئول گفته که در بررسي شماره ارسال كننده اين پيامك جعلي مشخص شد، اين شماره متعلق به هيچ يك از ارسال كنندگان پيامك تبليغاتي نيست و در اپراتوري به ثبت نرسيده است. به گفته " فلاح جوشقاني "هنوز طرح رجيستري گوشي موبايل آغاز نشده و هر زمان كه اين طرح آغاز شود، آغاز رسمي طرح اطلاع رساني عمومي خواهد شد. علاوه بر اين ثبت گوشي در طرح رجيستري قبل و بعد از اجراي طرح هزينه اي ندارد و گوشي هايي كه در زمان اجراي طرح در حال استفاده باشند، به طور خودكار ثبت مي شوند.




جهان صنعت:
روزنامه جهان صنعت از رونمایی  ارزانترین فبلت ها توسط چین خبر داد و نوشت: يک شرکت چيني از جديدترين فبلت خود يک محصول ارزان قيمت هم محسوب مي شود، رونمايي کرد. شرکت Elephone از جديدترين فبلت خود با نام CElephone1 که يک محصول فلزي است، رونمايي کرد که اين فبلت داراي صفحه نمايشگر 5/5 اينچ فول اچ دي و داراي پردازشگر چهار هسته اي 64 بيتي SoC است. همچنین اين محصول  حسگر تشخيص اثر انگشت کاربر، دوربين پشت 13 مگاپيکسل با قابليت فوکوس خودکار و حافظه داخلي 16 گيگ با قابليت ارتقاء به 64 گيگ است. 




شرق:
روزنامه شرق ازهمکاری ایران و ویتنام برای اجرای پروژه فیبر نوری منازل خبر داد و نوشت: در پی  نشســت کاری مدیران مخابرات ایران و گروه مخابرات کشــور ویتنام در راستای استفاده از تجارب مشترک دو کشور در حوزه فناوری (FTTH ) رســول ســرائیان، مدیرعامــل شــرکت مخابرات ایران، با اشــاره به برنامه های ایــران برای اجرای پروژه دسترســی منازل به فیبر نوری بیان کرد:  تعاملات دوسویه و بهره گیری از تجارب صنعت مخابرات ویتنام تیم مشــارکتی در این زمینه تشــکیل می شود.

 مدیرعامل شــرکت مخابرات ایران بهترین مــکان برای ایجاد یک ســرمایه گذاری مشــترک به منظور راه اندازی شــبکه دسترســی فیبر نوری را مراکز دانشگاهی، مجتمع های تجاری و در نهایت منازل مســکونی عنوان کــرد که به لحاظ تجــاری و درآمدزایی در وضعیت مناسبی قرار دارند. 



کسب و کار:
روزنامه کسب وکار از تجهيزگوشي‌هاي جديدشيوآمي به فناوري نسل بعدي آيفون خبر داد و نوشت: در حالي كه اپل قصد دارد استفاده فناوري حسگر اثرانگشت در نمايشگر آيفون را با توليد آيفون 8 در سال آينده آغاز كند، شيوآمي گوشيهايي با همين فناوري توليد كرده است.

اين دو گوشي كه Mi5s و Mi5sPlus نام دارند، Mi5 وMi 5 / Mi 5 Pro براي جايگزينهايي Plus محسوب ميشوند كه در فوريه امسال عرضه شــدند و از بدنه آلومينيومي و برخي قابليتهاي سخت افزاري جديد بهره مي بردند.

Mi5s و Mi5sPlus مجهــز به پردازندههاي Snapdragon821SoC هستند كه نسخه اي به روزشــده از پردازنده Snapdragon820 محسوب مي شود. با استفاده از اين پردازنده جديد سرعت آن به 34.2 گيگاهرتز براي دو هسته و 19.2 گيگاهرتز براي دو هسته ديگر افزايش مي يابد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار