روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

رونمایی از سیمکارت NFC برای اولین بار در خاور میانه /راه اندازی اپروتور پرتاب ماهواره در کشور/افزايش حملات سايبري به بانك ها

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار،ایران، خراسان، تفاهم، ابرار اقتصادی و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به  نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.


ابرار اقتصادی :
روزنامه ابرار اقتصادی از رونمایی از سیمکارت NFC برای اولین بار در خاور میانه خبر داد ونوشت:
این فناوری بستری  است که ازطریق آن می توان از فضای سیمکارت و بستر شبکه ارتباطی انواع خدمات پرداخت و بانکداری همراه را ارائه کرد.
این فناوری  نوعی ارتباط رادیویی است که در فاصله کمتر از 10 سانتیمتر بین دو دستگاه مجهز به ماژولNFC برقرار شده است و انجام تراکنش را امکان پذیر می کند.
جالب است بداندانید با داشتن این سیمکارت می توانید اطلاعات مربوط به انواع کارت های بانکی را روی سیمکارت به صورت امن ذخیره کرد و پرداخت های آنلاین را از طریق از طریق شبکه شتاب با آن انجام داد.



افکار:
روزنامه افکار از راه اندازی اپروتور پرتاب ماهواره در کشور خبر داد و نوشت:
"معاون ســازمان تنظیــم مقررات ارتباطات از تدویــن چارچوب اولیه راه اندازی نخســتین اپراتور ماهواره ای در بازار ارتباطات کشور خبر داد. صادق عباسی شاهکوه با بیان اینکه ایجاد یک اپراتور ماهــواره برای راه اندازی یک ماهواره در مدار و یا اجاره آن از برنامــه های در دســت انجام اســت، اظهار داشــت: اصول حاکم بر فعالیت این اپراتــور و قانونگذاری دراین زمینه در کمیســیون تنظیم مقررات ارتباطات بایــد به تصویب برســد. 
چارچوبهای اولیه این مجوز فعالیت تدوین شده و درحال هماهنگی با سازمان فضایی ایران هستیم.
به گفته معاون رگواتوری اجرای این پروژه نیازمنــد هماهنگی برای برنامه های درازمدت است و با توجه به اینکه تاکنون اپراتــور ماهواره در کشور نداشــتیم این طرح می تواند توســعه فناوری ماهواره را در کشور تحت تاثیر قرار دهد. هم اکنون درکشور ۵ اپراتور ارتباطات ماهواره ای و یــک اپراتور تلفــن ماهواره ای فعال هســتند امــا اپراتــور پرتاب ماهواره قرار اســت خودش ماهواره داشته باشد و آن را در مدار زمین قرار دهد و یا با کشــورهای دیگر در مورد پرتاب ماهواره همکاری کند . 



ایران:
روزنامه ایران از پایین بودن امنیت سیستم عامل اپل خبر داد و نوشت:
"شرکت روسی Elcomsoft که در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد، اعلام کرد 10 iOS فاقد بعضی از المان های امنیتی است که پیش از این در 9 iOS و حتی نسخه های قبلی سیستم عامل iOS دیده بودیم.
 اپل در حالی روی قابلیت هـــای جدید 10 iOS مانـــور می دهد کـــه به نظر می رســـد فراموش کرده به ســـطح امنیتی نســـخه جدید سیســـتم عاملش هم نگاهی بیندازد.
 در حمله Force-Brute Password  ، هکرها آنقدر ترکیب های مختلف از گذرواژه ها را امتحان می کنند تا دســـت آخر به گوشـــی قربانی نفوذ کننـــد. 
یکی دیگر از نقاط ضعف 10 iOS ،استفاده از الگوریتم ضعیف تر در رمزگذاری اطلاعات است .  به اعتقاد مدیرعامـــل شـــرکت امنیتـــی Praksis God فاصله گرفتن اپل از اســـتاندارد رمزگذاری SHA1 و حرکت به سمت استفاده از استاندارد ساده SHA2۵6 سیاســـتی اشتباه بوده است. 


تفاهم:
روزنامه تفاهم از رونمایی از سیم کارت چندشماره ای  خبر داد و نوشت:
سرویس استفاده از چند شماره روی یک سیم کارت در هفدهمین نمایشگاه ایران تله کام رونمایی شد.
 این سیم کارت این امکان را به مشترک می دهد که در صورت دارابودن چند شماره موبایل، تمامی این شماره ها را روی یک سیم کارت فعال کند و به صورت همزمان از این خطوط در این سرویس حداکثر 10 شماره موبایل اعم از اعتباری و تجاری در شبکه ایرانسل، امکان قرارگیری بر روی یک سیم کارت را دارد. 
 این سرویس از طریق کدهای دستوری و با واردکردن شماره موردنظر روی سیم کارت اولیه فعال خواهد شد و هزینه استفاده از این خطوط تفاوتی نخواهد داشت.


جهان صنعت:
روزنامه جهان صنعت از افزايش حمات سايبري به بانك ها خبر داد و نوشت:

"سوئيفت كه شبكه پيام رساني مورد استفاده بانك ها براي ارسال دستور پرداخت هايي به ارزش هزاران ميليارد دار در روز است، با اعلام اينكه سه مشتري اين بانك در تابستان هک شده اند، هشدار داد حملات سايبري به بانك ها رو به افزايش است.
مديرعامل سوئيفت در كنفرانس Sibos كه در ژنو برگزار شد، اظهار كرد: هكرها در تابستان سال جاري به سيستم هاي دو بانك رخنه كردند و بانک سوم حمله نفوذ را پيش از آنكه پيام جعلي سوئيفت ارسال شود، خنثي كرد. 
 تحليلگران مي گويند احتمال دارد بانك هاي بزرگ كه براي ساير وام دهندگان، خدمات بانكي ارائه مي دهند، روابط شان با مشترياني كه به استانداردهاي سوئيفت عمل نكرده اند را قطع كنند. "



فناوران:
روزنامه فناوران از تاثیر برجام بر نمایشگاه تلکام خبر داد و نوشت:
نمایشگاه تلکام به عنوان بزرگ ترین رویداد مخابراتی کشور، یکی از نمایشگاه هایی است که حضور شرکت های خارجی در پررونق شدن آن نقش بزرگی ایفا می کند و در طول سال های گذشته عدم حضور شرکت کنندگان خارجی در این عرصه شاید یکی از نقاط ضعف آن به شمار می رفت.
 سال گذشته هنگام برگزاری نمایشگاه تلکام توافق نامه 5+1 هنوز به سرانجام نرسیده بود و با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با حضور شرکت های خارجی و حضور مسنجم آنها می توان تاثیرات برجام را به وضوح در تلکام امسال حس کرد.
 سال گذشته حضور شرکت های خارجی بسیار کمرنگ بود و سالنی محدود و بدون غرفه چینی و تقریبا فقیر به شرکت های خارجی اختصاص داده شده بود و بعد از سالن های همراه اول و ایرانسل یا مخابرات و شرکت های بزرگ و کوچک که هر کدام سالن بزرگی به خود اختصاص داده بودند، آخرین سالن به شرکت های خارجی اختصاص داده شده بود و هر کدام به بهترین نحو ممکن غرفه چینی شده بودند، در فضایی عاری از هرگونه خاقیت و در شرایطی بسیار سخت به معرفی دستاوردهای خود می پرداختند. حتی امکانات اولیه هم برای این شرکت کنندگان فراهم نبود و برخی غرفه ها حتی میز و صندلی کافی برای مسووان غرفه نداشتند. اما حضور شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه تلکام امسال بسیار متفاوت است. 



کسب و کار:
روزنامه کسب و کار از نرم افزارها ی جايگزين ستاره مربعهاي پرداخت الكترونيك خبر داد  و نوشت:
 طبق دستور العمل های رئيس هيات مديره يك شركت پرداخت الكترونيك طبق دستورالعمل بانك مركزي، كدهاي دستوري پرداخت الكترونيك ستاره مربع تا پايان مهرماه حق تراكنــش مالي دارنــد و پس از اين تاريخ درباره ادامه فعاليت آنها توســط حاكميت تصميمگيري خواهد شد.
با محدوديتي كه در دوره قبل از سوي بانك مركزي اعمال شــد هم اكنون ســقف اين تراكنش مالي سامانه هاي كد دستوري ستاره مربع 200 هزار تومان است.
 پيشبيني مي شود در صورت موافقت بانك مركزي با ادامه فعاليت اين كدهاي دستوري، سقف تراكنش مالي در اين كدها بار ديگر كاهش يابد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.