مشهد؛

سازمان های مردم نهاد را برای افزایش توسعه ی اجتماعی، تقویت می کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت:سازمان های مردم نهاد را برای افزایش توسعه ی اجتماعی، تقویت می کنیم.

سازمان های مردم نهاد را برای افزایش توسعه ی اجتماعی، تقویت می کنیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی در دیدار با تشکل های غیردولتی فعال در حوزه ی حقوق شهروندی اظهار کرد: دولت برای توسعه ی اجتماعی باید مشارکت خود را با حوزه ی عمومی جامعه به شکل نظام مند و کیفی گسترش دهد .

وی افزود: اصولا شاخص توسعه ی اجتماعی این است که دولت در عرصه ی عمومی به چه مقدار توانسته مردم را نظام مند و موثر به مشارکت دعوت نماید و راه این مهم، گسترش کمی و کیفی سمن ها است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ما در این حوزه چند راهبرد اساسی را دنبال می کنیم؛ اول این که تلاش می کنیم در قالب سمن ها و گسترش کمی آن ها مشارکت مردم را افزایش دهیم.

حسینی ادامه داد: دوم این که مشارکت مردم در قالب سمن ها را از کیفیت برخوردار کنیم و این موضوع در دو قالب افزایش عملکرد و فعالیت های سازمان های مردم نهاد و نیز کارکردی کردن و واگذاری نقش های اجتماعی، اقتصادی و ... به آنها امکان پذیر است .

وی در خصوص  سومین راهبرد گفت: این که از جهت قلمرو جغرافیایی تشکل های غیردولتی را از مرکز به سمت شهرهای میانی و روستاها گسترش دهیم تا عدم تعادل منطقه ای و نا برابری موجود این عرصه را با رویکرد عدالت توزیعی و ترجیحی کاهش دهیم.

در این نشست صمیمی دکتر حسینی با بیان رویکردها به احیای حقوق شهروندی و صیانت از آن در سطح جامعه به واسطه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: در این امر مهم تشکل های غیردولتی می توانند نقش اساسی و بنیادی ایفا کنند .

در این جلسه آموزش حقوق شهروندی در قلمروهای مختلف و احیا حقوق مردم در فرایند دادخواهی و دادرسی، واگذاری امور به مردم و مشارکت گسترده و  نظام مند مردم در عرصه های مختلف از محورهای عمده مورد تأکید معاون استاندار و تشکلهای حاضر در بود.
 
انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.