چابهار

بهره برداری از راه‌آهن چابهار ـ زاهدان تا سال 97

پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود پروژه تا سال 97 به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه چابهار بهینه‌ترین نقطه جهت اتصال قاره‌های اروپا، آفریقا و آسیا است،گفت: بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی تاکنون از چابهار به عنوان یک منطقه استراتژیک ویژه در زمینه ترانزیت کالا و اتصال قاره‌ای یاد کرده‌اند و داده‌هایی که از صاحب‌نظران در دست است، صحت این امر را تایید می‌کند.

وی در خصوص پیشرفت این پروژه ادامه داد:پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته  و ازآنجایی که این به صورت جدی و سه شیفت در حال پیشرفت است،پیش‌بینی می‌شود پروژه تا سال 97 به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه کشورهای آسیای میانه و افغانستان در خشکی محصور شده‌اند، عنوان کرد: بهترین و بهینه‌ترین راه ارتباطی این مناطق با دریای آزاد چابهار محسوب می‌شود و فاصله چابهار با خلیج فارس دیگر مزیت آب‌های آزاد این بندر است.

وی با اشاره به بحران‌های مختلف موجود در خلیج فارس از جمله ناامنی، تصریح کرد: بنگاه‌های سرمایه‌گذاری به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از آب‌های خلیج فارس بسیار خطرپذیر است و در پی آن هستند که به نحوی از این آب‌ها خارج شوند و این موضوع برای چابهار فرصت مناسبی ایجاد کرده، چرا که موقعیت مکانی چابهار از هر بحرانی به دور است.

وی افزود: در حال حاضر افغانستان بخشی از میوه و خشکبار و سنگ‌های معدنی خود را از طریق آب‌های چابهار صادر می‌کند. بخش دیگر نگاه افغانستان به چابهار واردات محصولات غذایی خام مورد نیاز خود از چابهار و نیز فرآوری آنها در این شهرستان و سپس ارسال به کشورشان است.

کردی با اشاره به فعالیت 110 شرکت ثبت شده افغان در چابهار، گفت: یکی از این مجموعه‌ها، واحد تصفیه روغن است، به نحوی که تجار افغان روغن خود را که از مالزی خریداری می‌کنند در این واحد تصفیه کرده و سپس به افغانستان ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار