تبریز؛

تبریز 2018 نقطه آغاز درخشان در توسعه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز 2018 نقطه شروعی برای تبریز است که باید در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برنامه‌های مدون برای سال‌های 2016 ،2017 و 2018 در قالب کتاب تبریز 2018 تدوین شده است که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که همه مسؤولین استانی باید در قالب یک پیکر واحد در حوزه گردشگری ایفای نقش نمایند گفت: تشکیل ستاد ملی برای تبریز 2018 به ریاست رئیس محترم سازمان میراث فرهنگی کشور و طرح موارد مربوط به آن در هیئت محترم دولت به منظور برخورداری تبریز از امکانات در سطح ملی برای آمادگی هر چه شایسته تر یکی از مهمترین اتفاقاتی است که به وقوع پیوستن آن اهتمام تمام مدیران و مسؤولین استانی و ملی را طلب می‌کند.

وی به ارائه گزارشی درباره اقدامات میراث فرهنگی در زمینه تبریز 2018 پرداخت و یادآور شد: تشکیل شورای عالی سیاستگذاری تبریز 2018 با ریاست استاندار محترم، رونمایی از لوگوی تبریز 2018، امضای تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری تبریز و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان، ایجاد سایت مخصوص گردشگری و تشکیل دبیرخانه تبریز 2018 از جمله این اقدامات است.

آبدار در ادامه افزود: برگزاری برنامه‌هایی چون همایش انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف و نیز میزبانی شایسته تبریز در نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا «ACD» با حضور وزیران، سفرا و کارشناسان ارشد کشورهای عضو این مجمع و چندین رویداد مهم دیگر، اتفاق تاریخی برای تبریز رقم زده و تبریز را از هر جهت شهری آماده پذیرایی از میهمانان معرفی کرده است.

آبدار گفت: چند محور گردشگری برای بهره‌مندی هر چه بیشتر شهرستان‌ها از تبریز 2018 در نظر گرفته شده است که از این میان می‌توان به محور اول تبریز- مراغه و جنوب استان، محور دوم تبریز - جلفا و شمال‌غرب استان و محور سوم تبریز - کلیبر و جنگل‌های ارسباران اشاره کرد.

وی با اشاره به کسب لوح دائمی شهر جهانی فرش دستباف توسط تبریز، تحقق این امر را در سایه همکاری و هم افزایی مدیران و دستگاه‌ها دانست و گفت: در همین راستا راه‌اندازی دبیرخانه دائمی تبریز شهر جهانی فرش دستباف و نیز موزه تخصصی فرش در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی افزود: در حال حاضر پروژه‌هایی با اهمیت ویژه برای تبریز 2018 در حوزه میراث فرهنگی مشخص کرده ایم و در همکاری مشترک با شهرداری تبریز نسبت به بهسازی و ساماندهی این مجموعه‌ها اقدام کرده‌ایم که در این بین می‌توان به مجموعه بازار تبریز، ربع رشیدی، میدان صاحب‌آباد اشاره کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.