یک هزار و 852 درخواست وام دانشجوی در دانشگاه شریف

رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف از اعطای وام دانشجویی برای دانشجویان مجرد و متاهل خبر داد.

حسین رشوند رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وام های دانشجویی اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی دانشجویان به منظور دریافت انواع وام های دانشجویی در سامانه صندوق رفاه ثبت نام کرده و با تایید دانشگاه می توانند وام خود را از این صندوق اخذ نمایند.
 
وی ادامه داد: رقم اعطای وام های دانشجویی بسته به مقطع تحصیلی و وضعیت مجرد یا متاهل بودن دانشجویان متغیر است.

رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: یکی از وام های دانشجویی مهم وام تحصیلی است که مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد مقطع کارشناسی 100 هزار تومان، برای دانشجویان ارشد 110 هزار و مبلغ این نوع وام برای دانشجویان مجرد دکتری 125 هزار تومان تعیین شده است. 

وی افزود: همچنین میزان وام تحصیلی برای متاهلین کارشناسی 125 هزار، مقطع ارشد 150 هزار و دکتری 175 هزار در نظر گرفته شده است.

رشوند در خصوص اعطای وام تحصیلی به دانشجویان با شرایط ویژه اظهار داشت: طبق آیین نامه ابلاغی وزارت علوم، دانشجویان مجرد و متاهل کارشناسی، سه نفر برتر مقاطع ارشد و دکتری هر رشته برگزیده از سوی این وزارت، می توانند مبلغ 125 هزار تومان از صندوق رفاه دریافت نمایند.

رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره وام مسکن دانشجویی ابراز داشت: شرایط اخذ این نوع وام برای دانشجویانی که خوابگاه نداشته، منوط به ارائه اجاره نامه و بسته به تشخیص دانشگاه و رقم معدل، مبلغ 10 تا 15 میلیون تومان به دانشجوی متاهل اعطا می شود. 

وی گفت: وام ضروری برای خرید کتاب های تخصصی، عینک طبی و ... برای دانشجویان کارشناسی 600 هزار تومان، و همچنین مبلغ 500 هزار تومان برای انجام پایان نامه ارشد و دکتری 800 هزار تعیین شده است.

رشوند عنوان کرد: وام ازدواج برای دانشجویانی که تا یکسال اخیر متاهل شدند، تا سقف 2 میلیون تومان به آنها تعلق می گیرد.

وی درباره شرایط اخذ وام برای دانشجویان نوبت دوم تصریح کرد: مبلغ این وام برای دانشجویان کارشناسی و ارشد 1 میلیون و 150 هزار تومان و برای دکتری 2 میلیون و پانصد هزار تومان است.

رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اعلام یک هزار و 852 درخواست وام دانشجویی، افزود : مهلت ثبت نام برای اعطای وام در سامانه صندوق رفاه تا 28 مهر ماه است و میزان کل مبلغ و تعداد نهایی ثبت نام کنندگان بعد از اتمام مهلت ثبت نام مشخص می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار