شیراز؛

اجرای طرح تشخیص، درمان و بهبود مبتلایان ایدز در فارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: طرح تشخیص، درمان و بهبود مبتلایان ایدز در استان فارس اجرایی می ‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید مرتضی موسوی مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: شیراز جزو 5 استان اول مبتلا به ایدز است و مقابله با آن بسیج همگانی تمام دستگاه ها را می ‌طلبد.
موسوی  افزود: بر اساس این طرح و درخواست بهداشت جهانی دولت‌ ها موظف هستند 90 درصد از مبتلایان به ایدز را تشخیص دهند، 90درصد از تشخیص‌ دادگان را درمان کنند و 90درصد از افرادی که تحت درمان قرار گرفتند نتیجه بگیرند.
وی ادامه داد: رده سنی مبتلایان به ایدز در استان فارس بین 25 تا 40 سال و بیشترین دلیل ابتلای آن ها رابطه جنسی پرخطر و اعتیاد است.
مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به همکاری دستگاه‌ های مختلف تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بهزیستی بیشترین همکاری را در مقابله با ایدز دارد، علوم پزشکی در زمینه تشخیص و درمان و بهزیستی در زمینه آموزش و آگاه‌سازی و پیشگیری را فعالیت می‌کند.
وی بیان کرد: 4 مرکز اجتماع‌ محور (ان‌جی‌او) در استان فارس در زمینه ایدز در حال فعالیت است، ایدز علاوه بر بیماری یک پدیده اجتماعی است که این مراکز می‌توانند به عنوان حلقه‌های واسط بین بیماران و مسئولان باشند و بسیار اثربخش و مفیدند.
موسوی با بیان اینکه ایران جزو محدود کشور هایی است که درمان ایدز در آن رایگان است، عنوان کرد: بهزیستی استان فارس سال گذشته 695 میلیون تومان برای پیشگیری و درمان بیماری ایدز هزینه کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان فارس با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان زن در استان تاکید کرد: به دلیل افزایش اعتیاد در بین زنان استان فارس، به دنبال آن ایدز در بین زنان نیز افزایش یافته است.
وی افزود: بخش عمده فعالیت بهزیستی، آموزش به کسانی است که بیشتر در معرض ابتلا به ایدز قرار دارند که می‌توان فرزندان و همسران معتادان و افرادی که در زندان هستند را در این دسته برشمرد.
کارگاه آموزشی 3 روزه پیشگیری از ایدز با حضور کارشناسان مسئول پیشگیری از ایدز مراکز بهزیستی 12 استان کشور و 2 نفر از کارشناسان مراکز گذری در شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار