شیراز؛

آموزش راهکارهای پیشگیری و مهار ایدز در شیراز

با ادغام برنامه پیشگیری و کنترل ایدز در نظام سلامت، کارگاه آموزشی پیشگیری و کنترل ایدز، ویژه بهورزان و مراقبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با توجه به ادغام برنامه پیشگیری و کنترل ایدز در نظام سلامت؛ برنامه کاهش رفتارهای پرخطر و HIV، به عنوان چهاردهمین برنامه ملی تحول سلامت در حوزه بهداشت، در دستور کار قرار گرفته است.
عبدالرسول همتی افزود: در راستای اجرایی شدن برنامه پیشگیری و کنترل ایدز در نظام سلامت و با توجه به لزوم ادغام تمامی خدمات بهداشتی درمانی در نظام شبکه ای و سابقه مثبت و عملکردی تأثیر ادغام برنامه ها در نظام شبکه ای؛ انتظار می رود آموزش تمام گروه های هدف، بهورزان و مراقبان سلامت در اولویت برنامه های آموزشی باشند.
مدير برنامه هاي پيشگيري و كنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اهداف کارگاه و آمار و اپیدمیولوژی ایدز در ایران و جهان، گفت: در 6 ماه نخست سال 95، 32 هزار و هفتصد فرد مبتلا به اچ آی وی در کشور شناسایی شده است که بر این اساس برآورد می شود، حدود  75 هزار فرد در کشور، مبتلا به اچ آی وی باشند.
دکتر پروين افسركازرونی افزود: تمام موارد شناسایی شده ایدز در کشور، 40درصد تعداد تخمین زده شده است و با تغییر الگوی آن نسبت به سال های گذشته که به شیوه تماس جنسی غیرایمن از سوی معتادان تزریقی سوق یافته است، لزوم توجه و آموزش بیشتر ضرورت می یابد.
مدير برنامه هاي پيشگيري و كنترل ایدز دانشگاه، ادامه داد: براساس تعهد جهانی تا پایان سال 2020 میلادی باید بتوانیم به اهداف جهانی 90-90-90 برسیم و برای رسیدن به این اهداف، لازم است افراد مبتلا سریع تر شناسایی، درمان و مراقبت شوند،بنابراین ادغام برنامه ایدز در نظام سلامت، در پیشبرد این هدف  بسیار ضروری است.
فرانک فتحی کارشناس مسوول بهورزی معاونت بهداشتی دانشگاه هم در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی، گفت: با توجه به اینکه مرکز آموزش بهورزی، به عنوان مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت تعریف شده است، امیدواریم مدیران و مربیان توانمند، در راستای اجرای تمامی برنامه های آموزشی و ادغام ایدز در نظام سلامت توجه بیشتری داشته باشند و تمامی مطالب را به فراگیران بهورزی، بهورزان و مراقبان سلامت انتقال و گزارش عملکردهای آموزشی را هر سه ماه یک بار، به معاونت بهداشتی دانشگاه، ارسال کنند.
این کارگاه آموزشی با حضور دکتر عبدالرسول همتی قائم مقام معاونت بهداشتی، دکتر پروين افسركازرونی سرپرست گروه مدیریت بیماری ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، "فرانک فتحی" کارشناس مسوول بهورزی، کارشناسان بهورزی ستاد گسترس شبکه، کارشناسان واحد پیشگیری و کنترل ایدز، مدیران و مربیان مراکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت، به همت مدیریت توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی، با همکاری واحد پیشگیری و کنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار