مشهد،

میزبانی خراسان رضوی از پرندگان مهاجر سیبری

خراسان رضوی میزبان پرندگان مهاجری شده است که از سیبری به این استان کوچ کرده اند

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این استان یکی از کریدورهای اصلی حرکت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از سمت سیبری است.

محمد عرفانی افزود: با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان،گروههای محیط زیست با هدف انجام آزمایش، پایش و کنترل احتمالی بیماری آنفلوآنزا و نیز جلوگیری از شکار و صید پرندگان، در همه آبگیرها، برکه ها، سدها و بندهای خراسان رضوی مستقر شده اند.

او گفت: بر اساس سرشماری پرندگان مهاجر به روش مشاهده، پارسال 15 هزار و 848 قطعه پرنده در ماههای سرد سال میهمان خراسان رضوی بودند که پیش بینی می شود امسال این رقم افزایش یابد.

عرفانی افزود: در سرشماری سال 1391، ده هزار و 286 قطعه پرنده مهاجر در خراسان رضوی سرشماری شدند.

او با اشاره به وجود 22 آبگیر، سد و بند اصلی میزبان پرندگان مهاجر در خراسان رضوی گفت: 40 گونه پرنده مهاجر ماههای سرد سال را در این استان سپری می کنند.

عرفانی افزود: گونه های خاص و تحت حفاظت از جمله اردک سرسفید، اردک بلوطی و غاز پیشانی سفید از گونه های پرندگان مهاجر به استان هستند.

20 درصد مساحت 118 هزار کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست و مساحت زیستگاههای این استان 2 میلیون و 500 هزار هکتار است.

انتهای پیام // ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار