ایلام؛

ظرفیت های برجسته مهران برای جذب سرمایه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: مهران از ظرفیت های قابل توجهی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی برخوردار است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حشمت اله عسگری در نشست بررسی وضعیت منطقه ویژه اقتصادی مهران اعلام کرد: با توجه به شرایطی که از نظر وجود مرز بین المللی، تردد میلیونی زوار در اربعین حسینی(ع)، ذخایر غنی نفت و گاز، وجود منطقه ویژه و در آینده منطقه آزاد دارد بعنوان افتخاری برای استان نیز بشمار می رود.

وی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی مهران گفت : این منطقه یک فرصت مناسب برای حضور سرمایه گذاران و ایجاد طرح های بزرگ اشتغال زا است که امیدواریم بتوان از آن بهترین استفاده را در راستای توسعه استان بکنیم.

عسگری چشم انداز بسیار روشنی برای استان پیش بینی و تاکید کرد : با توجه به استقبال زیاد سرمایه گذاران برای حضور در استان و سرمایه گذاری در مهران می توان شاهد رونق و تحولات اقتصادی در این منطقه بود که منجر به افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار می شود.

وی افزود : در دنیا مناطق ویژه به دلیل جذبه ای که از نظر معافیت ها دارند بیشتر از شهرک ها مورد استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می گیرند به همین دلیل از این ظرفیت ویژه باید به نحو احسن در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

وی تصویب منطقه ویژه اقتصادی مهران را حاصل تلاش و پیگیری مقامات ارشد استان و نمایندگان مردم ایلام در مجلس و نماینده ولی فقیه در استان اعلام واظهار کرد : زیر ساخت های لازم از نظر تامین آب، برق، گاز و مخابرات تا منطقه ویژه بر عهده دولت است و مابقی فعالیت های اقتصادی داخل این منطقه نظیر آماده سازی باید توسط بخش خصوصی انجام گیرد.







 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.