مشهد؛

عاشورا رمز بقای دین است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عاشورا رمز بقا، حیات مجدد، رشد و احیای دین است بنابراین باعث عینیت بخشیدن به دین و آموزه های دینی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیس در جمع بسیجیان و پاسداران انقلاب اسلامی مشهد افزود: رمز بیشتر دیدن و فهمیدن انسانها این است که ابزار معرفتی و شناخت را کم سو نکنند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) می خواست جامعه قدرت تعقل، اندیشه و تحلیل پیدا کند زیرا اگر قدرت تحلیل پیدا کرد راه، رهبر و مقصد را گم نمی کند و رمز درک زیباییهای دین حقیقی، عمل به آن است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عاشورا در نصف روز اتفاق افتاد اما تابلویی است که در آن بهترین مظاهر عالی انسانی خلق و به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: جاهلیت مدرن فرقی با جاهلیت قدیم ندارد. به عنوان نمونه ماجرای قوم لوط در گذشته به عنوان یکی از شاخصهای ارزیابی تمدن در دنیای غرب به شمار می رود و آنها سعی دارند با امپراطوری خبری و رسانه ای خود مردم را در جهل و نادانی باقی گذارند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: امروز امتداد عاشورا با نام دین به دنبال جهل زدایی از جامعه بشری است.

وی گفت: اهداف قیام سیدالشهدا(ع) در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه فقط مربوط به سال 61 هجری نیست زیرا اباعبداالله(ع) گفت 'خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی' و قرار است در تمام جامعه بشری اصلاحات و جهل زدایی انجام شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: علت قیام امام حسین(ع) فاصله گرفتن جامعه از اجرا و عمل به باید و نبایدهای الهی در زندگی بود و امروز هم گویا قرار است به برکت عاشورا جهان بشری بیدار و متحول شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار