شیراز؛

اعلام تقویم کوچ پاییزه عشایر به مراتع قشلاقی فارس

تقویم کوچ پاییزه عشایر به مراتع قشلاقی فارس اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از آغاز مدیریت و کنترل چرای دام در مراتع قشلاقی خبر داد و گفت: زمان حرکت زمینی بهره برداران مستقر در مراتع ییلاقی استان های اصفهان،چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد که قصد ورود به مراتع قشلاقی را دارند دهم مهرماه و زمان حرکت کوچ ماشینی 13 آبان ماه به بعد است.
وی افزود: با فرارسیدن فصل چرا در مراتع میان بند و قشلاقی و نیز پایان یافتن فصل چرای دام در مراتع ییلاقی، با هدف بهره‌برداری اصولی و بهینه از مراتع ، تمامی دامداران و بهره‌برداران ذیحق مراتع می بایست از ورود زود هنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده در پروانه چرای تمدید شده و یا مندرج در طرح‌ های مرتعداری به عرصه‌ های طبیعی خودداری کنند.
 بوستانی ادامه داد: همه بهره برداران ساکن در مراتع ییلاقی استان فارس موظف هستند تقویم زمان بندی کوچ را رعایت کنند واز ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند .
براساس بند 38 دستور العمل ممیزی مراتع ،حفاظت و حراست از مراتع برعهده بهره برداران قانونی بوده و در صورت هر گونه کوتاهی برابر مقررات با آن ها برخورد می شود.
 عرصه‌ های مرتعی استان فارس هفت میلیون و 300هزار هکتار و ظرفیت چرای دام مجاز برای این مراتع نیز دو میلیون و 800 هزار واحد دامی است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.