کرمان؛

شهادت امام حسین (ع)در راه نجات جامعه اسلامی بود

خطیب جمعه کرمان گفت: امام حسین به شهادت رسید تا جامعه اسلامی را نجات دهد و نگذارد فردی نا اهل به عنوان خلیفه خود را بر جامعه تحمیل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های امروز نماز درمصلای امام علی (ع)شهر کرمان مردم را به کسب تقوا و بندگی خدای متعال دعوت کرد وافزود: از جمله مواردی که در نمازهای جمعه باید مورد توجه وعنایت قرارگیرد دعوت به تقوا است واساس سعادت جامعه انسانی به میزان تقوای جامعه ومردم بستگی دارد و هرچه تقوا کامل تر باشد ثمرات نتایج آن هم به همان نسبت کامل تراست.

وی به رعایت حجاب کامل توسط خواهران و بانوان مسلمان اشاره کرد وگفت:بانوان اگر واجب بودن حجاب را باور ندارند از علمای عظام سئوال کنند و درخواهند یافت که رعایت حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است واگر هم مسلمان نیستید به دلیل قرار گرفتن در کشور جمهوری اسلامی و بر حسب قانون مکلف به رعایت حجاب هستید.

امام جمعه کرمان افزود: جمعه 16 مهر پنجم محرم مصادف با سالروز بمباران شیمیایی شهر سومار کرمانشاه توسط جنایتکاران عراق در سال 1366 هجری شمسی است.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه انداختن جنگ تحمیلی براندازی جمهوری اسلامی ایران بود،گفت: آمریکا و سایر دشمنان ایران اسلامی می خواستند نظام جمهوری اسلامی ایران را از میان بردارند زیرا احساس خطر می کردند و باید احساس خطر کنند.

آیت الله سید یحیی جعفری عنوان کرد: آمریکایی ها و دشمنان بشریت تصمیم گرفته اند نظام سوریه را از پای درآوردند زیرا تنها رژیمی که ایستاده و تسلیم نشده سوریه است.

وی به شهادت سردارحسین همدانی به دست تروریست های داعش در سوریه اشاره کرد: و افزود: امروز بین آمریکا و روسیه بحث است ایران خواهان برگزاری انتخابات در سوریه است و می خواهد همان فردی را که مردم انتخاب کردند به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: همه ما به حکم اینکه مسلمان و شیعه هستیم باید سخنان پیشوای بزرگمان سالار شهیدان را مد نظر قرار دهیم و توجه داشته باشیم که شهادت در راه خدا آرزوی اولیاء الله بوده و هست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.