مشهد؛

جشنواره تولیدات غذائی بانوان مشهدی در مساجد و مراکز فرهنگی

مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد گفت: جشنواره تولیدات غذائی بانوان مشهدی به بزودی در مساجد و مراکز فرهنگی برگزار می شود.

جشنواره تولیدات غذائی بانوان مشهدی در مساجد و مراکز فرهنگی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام‌ محمد فخر اکبری افزود: این جشنواره که طرح "ترش و شیرین" نام دارد که با هدف احیای هنرمندی بانوان مشهدی جشنواره "ترش و شیرین" را تدارک دیدیم وهدف این جشنواره در مرحله اول توجه به اهمیت و جایگاه محصولات غذایی تولیدی بانوان در منزل است.

وی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از محصولات مورد نیاز اعم از خوراک و پوشاک در خانه تولید می‌شد، تصریح کرد: بانوان در این خصوص نقش بزرگی را عهده‌دار بودند اما متاسفانه در سال‌های اخیر بانوان ما از این هنرمندی فاصله گرفتند.این موضوع به ویژه در خصوص تولید محصولات غذایی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا به طور مستقیم با سلامت و تندرستی افراد در ارتباط است.

مدیر فرهنگسرای سلامت افزود: مادران ما در گذشته‌ای نه چندان دور در منزل انواع و اقسام ترشیجات، مربا، شیرینی، رب، خشکبار و ... را تولید می‌کردند، محصولاتی که علاوه بر مزه‌ منحصر به فرد که در واقع برند محصولات مادران ما محسوب می‌شد، محصولاتی طبیعی و عاری از انواع و اقسام مواد نگهدارنده و افزودنی‌های صنعتی بود.

فخر اکبری افزود: در منطقه ۶ شهرداری مشهد و از طریق ۱۴ مرکز فرهنگی، مسجد و موسسه خیریه‌ای که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با خانم‌ها رابطه تنگاتنگ دارند مربیانی مستقر کردیم تا دانش فنی تولید این محصولات را به خانم‌های علاقمند آموزش دهند.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها در قالب چند کارگاه برگزار می‌شود و در کارگاه نخست، که کارگاه دانش فنی تولید است فرآیند تولید محصولاتی مثل ترشی، مربا، رب گوجه، رب انار، لواشک‌ها و محصولات لبنی مثل کشک و قره‌قروت آموزش داده می‌شود.

مدیر فرهنگسرای سلامت گفت: کارگاه دوم، آموزش اصول بهداشتی حفظ و نگهداری از این محصولات است و سومین کارگاه نیز ارتباط این فرآورده‌های غذایی با مزاج انسان‌ها است که فلسفه این ارتباط در این کارگاه توسط مربیان آموزش داده می‌شود و بعد از اتمام دوره‌ها بانوان ۲ هفته برای تهیه محصول مورد نظر خود زمان دارند و مسابقه اولیه در مساجد برگزار می‌شود و نفرات برتر مساجد به مرحله نهایی که در فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

فخر اکبری تصریح کرد:استقبال بانوان مشهدی به ویژه خانم‌های خانه‌دار از این طرح را داشته ایم و مرحله نخست این طرح از دهه سوم شهریورماه آغاز شده و تا پایان مهرماه جاری ادامه خواهد داشت با توجه به اهمیت این طرح و استقبال صورت گرفته امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم این طرح را در ابعاد گسترده‌تر در طی سال و در سایر مناطق شهری نیز برگزار کنیم.

انتهای پیام// ف.غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار