مشهد؛

اجرای طرح هادی برای 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در کشور

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در کشور برای 98 درصد روستاهایی که بیش از 20 خانوار هستند، طرح های هادی مصوب دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شاملو در مراسم اجرای طرح هادی روستای کاریزنو نیشابور به مناسبت روز ملی روستا، افزود: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بدون توجه به روستاها، امکان پذیز نیست.

وی ادامه داد: اگر از بعد فرهنگی به روستاها توجه کنیم بسیاری از آداب و سنن ما از روستاها شکل گرفته و در بحث امنیت نیز، روستاهای مرزی کشور نقش بسزایی در حفظ آرامش کشور دارند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سه دهه گذشته تمرکز عمده دولت روی روستاها بوده ک در 15 هزار روستا عملیات بهسازی اجرا شده و بیش از 2 هزار و 180 کیلومتر از روستاهای کشور آسفالت شده است.

شاملو به سند دار کردن بیش از 3 میلیون واحد روستایی اشاره کرد و گفت: در این راستا بیش از 1 میلیون و 870 هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شده اند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه این مراسم، با تاکید بر اولویت دهی بر روی توازن بخشی منطقه، گفت: به همت روستائیان در حال حاضر ما در تولید گندم به خودکفایی رسیده و در تولید جو، پنبه و چغندر رتبه اول کشور را داریم.

علیرضا رشیدیان افزود: هدف ما در روستاها به نحوی که درآمد، ارتقاء سطح زندگی و آینده آنها امن تر شود، می باشد.

وی با اشاره به راه اندازی 1422 خانه بهداشت روستایی، تصریح کرد: 925 ماشین لودر، کمپرسی، آتش نشانی و خدمات دیگر به بهداری ها و بخشداری ها توزیع شده است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: امسال و در 6 ماهه نخست سال، به 19 طرح بزرگ روستایی اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان اختصاص یافت.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار