مشهد؛

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی کودک

استاندارخراسان رضوی در پیامی روز جهانی کودک را به مردم تبریک گفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در این پیام اظهار داشت: بیایید از ورای دیوارها و از فرصت پنجره های عطوفت و مهربانی به کودکان بنگریم؛ به آن ها عشق بورزیم و آغوشی گرم برای بالیدن و آسمان و زمینی پاک برای نفس کشیدنشان مهیا کنیم.
رشیدیان در ابتدای این پیام آورده است : کودکان آیینه های مهرورزی و پاکی اند با دنیایی سرشار از رنگ، نور و سادگی؛ زندگی بی حضورشان چه خالی می شود و سرد؛ و جهان بی صدایشان ساکت می شود و تهی.
در ادامه پیام استاندار خراسان رضوی آمده است: روز جهانی کودک، روز تلاش و حمایت از کودکانی است که به دلایل گوناگون از حقوق انسانی خود بی بهره اند؛ کودکانِ بازمانده از تحصیل، کودکانِ کار، کودکانِ در معرض خشونت و آزار، کودکانِ محروم از بهداشت، درمان و تغذیه ی مناسب، کودکانِ مهاجر، کودکانِ طلاق و کودکانِ بی بهره از شادی، بازی و کودکی، کودکانی که از گرمی و آرامش در خانواده برخوردار نیستند؛ کودکانی که دنیای مجازی، فرصت حقیقی بودن را از آن ها و از والدین آن ها گرفته است؛ کودکانی که زمین و آسمان ناپاک، فرصت نفس کشیدنشان را محدود کرده است.
درد مشترک همه ی این کودکان، از دست دادن سلامت جسمی و روانی، شادی و بازی و کودکی از دست رفته ای است که یک زندگی ناعادلانه را به آنان تحمیل کرده است.
رشیدیان در بخش دیگری از پیام خود آورده است : تقارن این مناسبت و روزهایی که به نام امام حسین (ع) سرور و سالار شهیدان جهان متبرک شده؛ نوای نینوا از بستر بلند تاریخ و در پهنه ی گیتی طنین افکن است؛ خاطره ی کودکان و نیز علی اصغر شیر خوار، صحنه ی ویژه ای را برای کربلا ترسیم کرده و یاد آور اسارت و ستم به کودکان تا خرابه های شام می باشد؛ نشان از مظلومیت آنان دارد.
در پایان پیام استاندار خراسان رضوی آمده است : از مشهد الرضا قلب تپنده و پایتخت معنوی ایران سرافراز، از درگاه خداوند مهربان، برای تمام کودکان خراسان، ایران و جهان آرزوی بهترین ها و زیستن در صلح و آرامش را دارم.

انتهای پیام // ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار