اصفهان؛

معرفی اسلام به گردشگران خارجی در عروس باغ‌های ایرانی

غرفه معرفی مبانی اسلام به گردشگران خارجی"برای نخستین بار در ابنيه تاريخي کشور در مجموعه جهاني باغ تاريخي فين كاشان برپاشده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبير شوراي امر به معروف اداره ميراث فرهنگي كاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: اين غرفه با حضور مبلغین روحانی باتجربه حوزه‌های علمیه قم از موسسه ارتباطات فرهنگي بين الملل که سابقه تبلیغ در کشورهای خارجی را در کارنامه فعالیت خود دارد دایرشده‌است.

عليرضا عبدالله‌زاده، معرفی مبانی اسلام، ارائه مباحثي همچون معرفي امام حسين (ع) و فلسفه قيام ايشان را از جمله مواردی بر شمرد که اين مبلغين براي گردشگران خارجي تشريح و تبیین می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: كتاب‌هاي مرتبط همچون قرآن مجيد ، نهج البلاغه ،صحيفه سجاديه ، تمدن غرب از ديدگاه مسلمان ، اخلاق و جوانان ، معرفي اسلام و ... به زبان هاي لاتين از جمله کتاب‌هایی است که به منظور شناخت بهتر گردشگران از دين مبين اسلام به آنها در محل غرفه اهدا می‌شود.

به‌گفته‌وی، اين غرفه برای نخستین‌بار در ابنيه تاريخي کشور به منظور معرفی اسلام ناب محمدي (ص) به عنوان دين رافت و مهرباني به گردشگرانی که بيش از 80 كشور جهان به اين شهرستان سفر كرده‌اند داير شده است.

دبير شوراي امر به معروف اداره ميراث فرهنگي كاشان، با تاکید بر ظرفیت‌های قابل توجه میراث فرهنگی ایران در معرفی هر چه بهتر اسلام اصیل به گردشگران خارجی افزود: وجود فرقه هاي ضاله و وهابيت در سراسر جهان كه چهره اي خشن از اسلام را به معرض نمايش گذاشته اند زنگ خطر بزرگی است که می توان با معرفی اسلام واقعی به گردشگران چهره حقیقی دین رافت و مهربانی را عرضه کرد.

وی، حضور چشمگير و روبه افزايش گردشگران خارجي در كاشان را فرصت مغتنمی دانست و افزود: اين غرفه با هماهنگی و همكاري فرمانداري ويژه كاشان و ادارات اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مدیریت حوزه علمیه کاشان برپا شده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار