در گفتگوی اختصاصی با روزنامه السفیر؛

سفیر روسیه در لبنان: اولویت راهبردی ما، مبارزه با تروریسم و حفظ دولت سوریه است

سفیر روسیه در بیروت اعلام کرد مسکو همیشه مبارزه با تروریسم را در اولویت راهبردی خودش قرار می‌دهد.

سفیر روسیه در لبنان: اولویت راهبردی ما، مبارزه با تروریسم و حفظ دولت سوریه است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه السفیر لبنان؛ «الکساندر زاسپیکن»، سفیر روسیه در بیروت در گفتگوی اختصاصی با این روزنامه گفت مسکو همیشه مبارزه با تروریسم را در اولویت راهبردی خودش قرار می دهد. ما با آمریکایی ها براین اساس تعامل کردیم و تلاش کردیم ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهیم. از ترکیه خواستیم مرزها را به روی کامیون های حامل سلاح و افراد مسلح ببندد زیرا تروریسم دشمن همه کشورها و نه فقط یک کشور است.

وی افزود در واقع همیشه دوگانگی را در مواضع و اقدامات غرب لمس می کردیم. از یک سو همکاری و حرفهای زیبا، از سوی دیگر تلاش می کنند از تروریسم در خدمت اهداف راهبردیشان استفاده کنند و هدف راهبردیشان از چند سال قبل تغییر نکرده و آن براندازی نظام سوریه است. 

زاسپیکن گفت اهداف روسیه برای مداخله در سوریه اعلام شده و تغییری نکرده است. اولویت راهبردی مبارزه با تروریسم و حفظ دولت سوریه است. وی افزود زمانی که آمریکا احساس کند خطری متوجه نظامیانش در هر نقطه از دنیا است برای حفاظت از جان این نظامیان دست به هر کاری می زند ما کمتر از آنها نیستیم. این قاعده به نظامیان و پایگاههای ما تسری می یابد. وقتی احساس کنیم خطری امنیت نظامیان و پایگاههای ما را در سوریه یا هر مکان دیگری تهدید می کند، برای حفاظت از آنها از هیچ اقدامی دریغ نمی کنیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار