«رحمت واسعه»؛ کتابی برای سلوک عاشورایی

کتاب «رحمت واسعه» مجموعه اشارات حضرت آیت‌ الله بهجت درباره حضرت سید الشهدا (ع) و اصحاب ایشان است که مطالعه آن براى علاقه‌مندان مفید خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتاب «رحمت واسعه» عنوان کتابی است از مجموعه بیانات و اشارات فقیه عارف حضرت آیت‌ الله بهجت قدس ‌سره که توسط «مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله بهجت» در چهار نوبت به چاپ رسیده است.

در معرفی این کتاب می‌توان گفت: از آنجا که عشق، ارادت، دلدادگی و توجه به عظمت مقام و مصائب امام حسین علیه ‌السلام، یاران و اهل ‌بیت آن حضرت که از مهمترین شعائر دین محسوب می‌شود، در حضرت آیت ‌الله‌ العظمی بهجت نمود بارزی داشت، و در هر مناسبتی به ذکر فضائل و مصائب سید الشهدا علیه‌ السلام و یاران شهیدش پرداخته و در عمل نیز همواره به برگزاری مراسم عزای آن حضرت اهتمام ویژه‌ای داشت؛ مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌ الله‌ العظمی بهجت با در نظر گرفتن اهمیت ویژه این موضوع، بر آن شد که کتابی با محوریت موضوع حضرت اباعبدالله‌ الحسین علیه‌ السلام و واقعه عظیم عاشورا، برگرفته از گفتار و سیره آن عالم عارف منتشر سازد که هم اکنون این کتاب به چاپ چهارم خود رسیده است.

در توضیح کتاب «رحمت واسعه» به مجموعه بیانات و اشارات این فقیه عارف که در سه بخش تنظیم شده می توان اشاره کرد:

بخش اول: سیره حسینی حضرت آیت‌ الله بهجت قدس ‌سره
بخش دوم: مجموعه بیانات و اشارات ایشان
بخش سوم: مجموعه پرسش‌ ها و پاسخ‌ ها

و همان‌ طور که در چاپ‌ های پیشین نکات فراوانی در سیره و فرموده‌های آیت‌ الله بهجت قدس‌ سره در خصوص امام حسین علیه‌ السلام، قضیۀ کربلا و عاشورا وجود دارد؛ در نوبت چهارمِ چاپ، مطالب جدیدی نیز به کتاب افزوده شده است.

شایان ذکر است؛ عنوان این کتاب برگرفته از یکی از سخنان این عالم ربانی است که فرموده: «خدا می ‏‌داند که قضایای حضرت سید الشهدا علیه ‏‌السلام چه «رحمت واسعه‏‌ ای» است.»


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار