یاسوج؛

افزایش تسهیلات مسکن برای احیای بافت فرسوده دوگنبدان

فرماندار گچساران با اشاره به پرداخت یکهزارو 80 میلیارد ریال تسهیلات مسکن برای احیای بافت فرسوده دوگنبدان در سال 94 گفت: این رقم در سال جاری با بیش از 25 درصد افزایش به یکهزارو 480 میلیارد ریال رسیده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عبدالرحیم رحیمی در نشست توجیهی افراد زیر پوشش کمیته امداد ساکن در بافت فرسوده دوگنبدان افزود: این میزان تسهیلات برای بازسازی بیش از سه هزار واحد مسکونی این شهر پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت 180 میلیارد ریال وام بلاعوض برای احیای بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص داد گفت: تا پایان سال جاری باید این میزان اعتبار جذب شود در غیر این صورت برگشت داده خواهد شد.

فرماندار گچساران گفت: برای بازسازی هریک از واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال اعتبار بلاعوض پرداخت خواهد شد.

رحیمی تصریح کرد: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: تهیه نقشه ساختمان و صدور پروانه ساخت، نظارت برساخت و ساز و هزینه انشعاب های آب، برق و گاز به صورت رایگان از دیگر حمایت های دولت برای بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

رحیمی افزود: دولت در سال جاری 60 میلیون ریال وام بلاعوض به هر مالکی که واحد خود را در پهنه بافت فرسوده دوگنبدان تخریب کند، پرداخت می کند.

رحیمی بیان کرد: 20 هزار و 963 نفر در محله های فرسوده خیابان کیامرثی، رادک، سادات و لبنان زندگی می کنند.

وی افزود: بیش از 147 واحد مسکونی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان در بافت فرسوده دوگنبدان قرار دارد.

رحیمی اظهار داشت: به هر یک از واحدهای مسکونی شهر دوگنبدان 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

وی گفت: این نهاد حمایتی علاوه بر این تسهیلات بانکی بیش از 200 میلیون ریال وام بلاعوض به آنها پرداخت خواهد کرد.

بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت شهر دوگنبدان 91 هزارو 739 نفر است که هفت و 28 صدم درصد از جمعیت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان سکونت دارند و سالانه سه و یک دهم درصد نرخ جمعیت این شهر نفت خیز رشد دارد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.