اردبیل؛

برداشت بیش از 37 هزار تن ذرت بذری و دانه‌ای در پارس‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: از کل ارقام ذرت بذری کشت شده بالغ بر 10 هزار تن و از ذرت دانه‌ای بالغ بر 27 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی اکبر حسنیان افزود: در سال زراعی جاری در سطح 2 هزار و 438 هکتار ذرت بذری در 9 رقم و ذرت دانه‌ای در سطح 3 هزار و 881 هکتار در حوزه شهرستان پارس‌آباد زیر کشت رفته است که پیش‌بینی می‌شود از کل ارقام ذرت بذری کشت شده بالغ بر 10 هزار تن و از ذرت دانه‌ای بالغ بر 27 هزار تن محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه یک مرکز خرید با حضور کارشناس ناظر که حامی منافع زارعان بوده، برای خرید محصول ذرت دانه‌ای تولیدی کشاورزان دایر شده است، گفت: برداشت ذرت بذری توسط شرکت‌های تولید کننده در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: ذرت بذری تولیدی در دشت مغان 70 درصد بذر مورد نیاز ذرت را در کشور تأمین می‌کند، که پس از برداشت، عملیات فرآوری و بسته‌بندی زیر نظر مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال انجام و در اختیار کشاورزان ذرت کار منطقه و کشور قرار می‌گیرد.

حسنیان عنوان کرد: در سال‌های اخیر برداشت ذرت بذری به صورت دستی انجام می‌شد که این کار مستلزم هزینه گزاف و مشکلاتی برای زارعان بود.

وی گفت: در سال جاری به منظور افزایش کیفیت بذر ذرت تولیدی، برداشت به صورت مکانیزه با کمباین انجام میِ‌شود که توسط شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی با ارائه تسهیلات و پرداخت یارانه قابل توجه 300 میلیون تومان خریداری و در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.