اردبیل؛

تولید 520 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در اردبیل

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در ۳ سال گذشته به طور مداوم بیش از ۵۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در اردبیل تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رضا محسنی در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: بر اساس ارزشیابیهای انجام شده در زمینه عملکرد سازمانهای جهاد کشاورزی استان در حوزه واگذاری تصدیها که در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات کشاورزی بوده، سازمان جهاد کشاروزی استان موفق شد با کسب بالاترین مجموع امتیازات عملکردی عنوان سازمان پیشتاز را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.

وی گفت: در واگذاری تصدیها به بخشهای غیردولتی به گونه‌ای اقدام کرده‌ایم که به ارتقاء بهره‌وری و افزایش بازده در راستای تحقق اهداف سازمان که قطع وابستگی به واردات محصولات کشاورزی و حاکمیت امنیت غدایی است، دست یابیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: یکی از مهمترین بخشهایی که در آن تصدیگری به بخش خصوصی صورت گرفته است قراردادی است که با مهندسان ناظر بسته شده است و تمامی آموزشهای کوتاه مدت و بلند مدت ترویجی به آنان واگذار شده است.

محسنی بیان کرد: با این کار در کنار استفاده بهینه از ظرفیت علمی فارغ التحصیلان جدید که اطلاع بروز و تکمیلی از وضعیت زراعت انواع محصولات کشاورزی را دارد موفق شدیم با بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی‌های فنی و تخصصی کشاورزان میزان تولید در انواع محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی و گندم و جو را افزایش دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: یکی از عوامل موفقیت در تولید بیش از 520 هزار تن تولید مازاد بر نیاز کشاورزان در زمینه گندم در سه سال گذشته در سایه واگذاری همین تصدیهای ترویجی و آموزشی به بخش خصوصی است.

محسنی افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، واگذاری تمامی وظایف خدماتی به تصدیهای مرتبط با آن سبب شده است تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های سالانه سازمان بستر لازم برای ارتقاء بهره‌وری و افزایش توان کاری نیروهای شاغل را در این سازمان شاهد باشیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.