به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه سامعی، وجود موارد ناآشنا در قبوض تلفن موضوع جدیدی نیست و همواره برخی مشترکان با ردیف هزینههایی در قبوض مواجه می شوند که برای کشف علت آنها باید به لیست کدهزینههای مخابرات مراجعه کنند و در نتیجه بر به اجبار اطلاعات مخابراتی مشترکان افزوده میشود.
اما در این دوره دیگر گویا کار از یادگیری گذشته است و می توان گفت مخابرات در قبوض این دوره ابتکار عمل به خرج داده است.
برای مثال در دوره اخیر 10 هزار تومان معوقه مبلغ ثبتنام تلفن برای برخی مشترکان لحاظ شده که مثل همیشه توضیحی درباره آن نیست و مشترک باید به دنبال سرنخ بگردد. در نهایت مشخص شده مبنای این هزینه مصوبه 205 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تاریخ 1393/10/7 بابت هزینه ثبتنام تلفن در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دفاتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و دفاتر خدمات پس از فروش اپراتورها است که مخابرات مدعی است از آن زمان تاکنون این هزینه را دریافت نکرده است.
اینکه به چه دلیل مخابرات دریافت هزینهای را دو سال به تعویق انداخته و اینکه اشکال در زمان ابلاغ مصوبه کمیسیون بوده یا در راه اجرا اشکالی پیش آمده، سوال اساسی است.
