اهالی بهارستان در اینستاگرام چه می گویند/14

از سفرنامه پزشکیان به اتریش تا گلایه حکیمی پور از مصرف سوخت در کشور

در این بسته خبری سعی داریم تا شما را در جریان فعالیتهای 24 ساعت گذشته نمایندگان مجلس قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی می باشدکه در این میان آثار  فضای مجازی در روابط اجتماعی بیش از سایر حوزه ها بوده است .

در پی  پیامدهای مثبت این پدیده روزآمد ، شبکه های  اجتماعی چون اینستاگرام این فرصت را برای سیاسیون کشور به وجود آورده که با گذاشتن پست هایی از عملکرد خود ؛ مردم را در جریان اموری که ماحصل آن در زندگی آن ها نمایان می شود قرار دهند.بر همین اساس سعی داریم یا جمع آوری پست هایی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شمارا در جریان اتفاق های 24 ساعت اخیر شان بگذاریم.

غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي نماينده مردم شهرستان رشت در مجلس شوراي اسلامي نوشت:
"نشست فراكسيون مستقلين ولايت مدار مجلس شوراي اسلامي (دوره دهم ) مطابق رويه معينه در صبح روز يكشنبه دوم آبان ١٣٩٥ در محل جلسات كميسيون اصل ٩٠ با حضور اكثريت اعضا به رياست نائب رئيس اول فراكسيون (جعفرزاده ايمن آبادي) تشكيل شد اعم موارد به بحث گذاشته شده و تصميمات متخذه بشرح ذيل است: اهميت انتخابات كميسيون نظارت بر شوراها و حمايت كامل فراكسيون مستقلين از اعضاي عضو فراكسيون و ايجاد هماهنگي بيشتر بين دولت و مجلس با رايزني هيئت رئيسه فراكسيون مستقلين براي وزراي معرفي شده و تشكيل جلسات توجيهي اضطراري با وزراي معرفي شده و اعضاي فراكسيون مستقلين و كميته هاي زير مجموعه هيئت رئيسه فراكسيون بدين شرح به تصويب رسيد : كميته هاي : اقتصادي- فرهنگي، اجتماعي - سياسي و امنيتي و حقوقي - عمراني و توسعه - بهداشت و سلامت - اشتغال و توليد- خاص و ويژه - و در مجموع هفت كميته تصويب شد و بنا به پيشنهاد اعضا مقرر شد كانال تلگرامي فراكسيون مستقلين ولايي ايجاد گردد و در تمامي جلسات حضور اعضا ثبت گردد و هر هفته اي كه مجلس تشكيل و صحن علني دارد جلسات صبح يكشنبه مستقلين ولايي نيز برقرار گردد."

//

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم شریف لنگرود در مجلس شورای اسلامی نوشت: "جلسه مجمع نمایندگان استان با نماینده ولی فقیه در گیلان. 95/8/1"

//

دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شریف شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نوشت: 
"الگوی صحیح کشت در استان فارس رعایت نمی شود. مشکل بزرگ امروز استان فارس، آب و بحران خشکسالی است که به طور حتم این مشکلات بیشتر می شود. به گزارش پسین جهرم دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم که با حضور استاندار فارس برگزار شد با اشاره به وضعیت خشکسالی گفت: نحوه صحیح الگوی کشت در بخش کشاورزی بسیار حایز اهمیت است و باید در این زمینه برنامه ریزی و فرهنگ سازیبیشتری صورت گیرد.رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت مالی نامناسب دولت تاکید کرد: باید دیدگاه ها نسبت به استان فارس به عنوان یک استان برخوردار تغییر کند چراکه اینگونه نیست و مدیران می بایست با کار و تلاش بیشتر کمبودها را جبران کنند.وی ادامه داد: مشکل بزرگ امروز استان فارس، آب و بحران خشکسالی است که به طور حتم این مشکلات بیشتر می شود.رضایی با اشاره به اشتغال اصلی مردم استان به کشاورزی بیان داشت : مدیریت مناسب کشت و آب باید در اولویت استان فارس قرارداشته باشد."

//

دکتر مسعود پزشکیان نماینده فعلی مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو  نوشت: 
"در سفری چهار روزه؛نایب رئیس مجلس اتریش بهمراه اعضای هیأت پارلمانی اتریش امشب برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر می‌کنند. نایب رئیس مجلس اتریش در رأس هیأتی پارلمانی امشب (شنبه) به دعوت مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تهران سفر می‌کند. اعضای هیأت پارلمانی اتریش در سفر به تهران ضمن دیدار با پزشکیان نایب رئیس مجلس، با برخی از مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی است. پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است."

//

فریده اولادقباد نماینده مردم شریف تهران،پردیس، شمیرانات، ری و اسلامشهر نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت: 
"رئیس جمهور در انتخاب وزیر باید فردی توانمند، کارآمد، فعال و با‌سابقه درخشان را در آموزش و پرورش که پاسخگوی مطالبات فرهنگیان باشد، بکار گیرد. اصلاح بنیادی و ساختاری و همچنین کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.  بکارگیری جوانان و زنان در عرصه ‌های مدیریتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و از بازنشستگان توانمند و باتجربه به عنوان اتاق فکر استفاده شود. اولادقباد پرداخت به موقع سرانه مدارس متناسب با نیازها و هوشمندسازی با الویت مناطق محروم را از مهم‌ترین موارد انتظار برشمرد و لزوم تغییر دیدگاه نسبت به آموزش و پرورش از مصرفی بودن به مولد بودن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که این دستگاه آموزشی نیروی انسانی جامعه را تربیت می‌کند. وی مهم‌ترین نکته را اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری به ویژه در بند 68 و 125 دانست و اضافه کرد: پرداخت پاداش پایان خدمت و معوقات فرهنگیان، ایجاد بیمه تکمیلی کارآمد و پاسخگو برای شاغلان و بازنشستگان فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد. رسیدگی، تعیین وضعیت ،تغییر ساختار  و شفاف سازی در میزان دارایی‌های این صندوق باید مورد توجه قرار گیرد.وی با اشاره به اینکه پیگیر مسائل مربوط به صندوق ذخیره ذخیره است، ادامه داد: مسائل مطرح شده در این صندوق صرفا مربوط به مدیر عامل سابق‌ آن نبوده و برای بررسی عملکرد در آن نیاز به ورود کارشناسان حقوقی است تا واکاوی دقیقی از اتفاقات داشته و در نهایت خروجی شفاف از ارزیابی‌ها به جامعه فرهنگیان ارائه دهیم. اعطای تسهیلات از محل درآمدهای صندوق در صورت عملکرد مثبت از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد. پیگیری انتقال حقوق و دستمزد فرهنگیان و احداث بانکی قرض‌الحسنه با کارمزد پایین برای این قشر باید مورد توجه قرار گرفته و گردش مالی سالانه قریب به 28 هزار میلیارد ریال فرهنگیان در این بانک به کار گرفته شود."

//

على اصغر يوسف نژاد نماينده مردم شريف سارى و مياندورود عضو هيأت رئيسه مجلس شوراى اسلامى نايب رئيس فراكسيون ورزش مجلس نوشت:
"ترمیم کابینه از مطالبات بر حق مردم و افکار عمومی از دولت بود که رئیس جمهوری نیز با این شناخت برای تحقق آن اقدام کرد. این کار دولت برای خدمات رسانی بهتر و پاسخگویی به مطالبات مردم و رای دهندگان بود که در حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی استارت خورد. شاید انتظار این بود که این کار در وهله اول در حوزه اقتصادی کلید می خورد، ولی دولت با شناختی که از کابینه دارد ، ترجیح داد که این کار را از حوزه های غیراقتصادی آغاز کند. ترمیم کابینه نه تنها از اختیارات رئیس قوه مجریه است ، بلکه به خاطر مسئولیتی که رئیس جمهوری در پاسخگوئی به ملت دارد ، یک تکلیف بوده است. به طور قطع رئیس جمهوری با شناختی که از کابینه دارد ، باید افرادی را به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی کند که بتوانند مطالبات مردم و انتظارات کابینه را برآورده کنند.پیشنهاد به دولت برای رایزنی با مجلس بر سر وزرای پیشنهادی این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که از لحاظ قانونی دولت در معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس آزاد است با این وصف پیشنهاد می کنم دولت برای انتخاب افراد مجرب و دارای صلاحیت تخصصی و مدیریتی با نمایندگان هم مشورت داشته باشد.مجلس شورای اسلامی با وجود این که به دنبال حمایت از دولت برای تامین منابع مورد نیاز و تسهیل در انجام وظایفش است ، ولی بر سر وزرای پیشنهادی به وظایف قانونی خود عمل می کند.دولت و مجلس شورای اسلامی باید به گونه ای برای ترمیم کابینه تصمیم بگیرند که مطالبات مردم محقق شود.رئیس جمهوری اواخر هفته گذشته با هدف ترمیم کابینه ، با استعفای وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش موافقت کرد."

//

محمد صادق حسنی جوریابی نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"جلسه مجمع نمایندگان استان با نماینده محترم ولی فقیه در گیلان"

//

دکتر احمد حکیمی پور رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران و دبیر کل حزب اراده ملت ایران نوشت:
"رتبه نخست مصرف سوخت ایران در جهان؛یک عضو شورای شهر تهران با تشریح عوامل و ریشه های آلودگی هوا، سهم سوخت خودروها در آلودگی هوای پایتخت را 85 درصد عنوان کرد. استناد به آمار و اطلاعات در این زمینه نظر صحیح را از ناصحیح متمایز می کند. فارغ از شرایط ایجاد شده به واسطه فعالیت های انسانی از جمله مصرف سوخت های فسیلی توسط وسائط نقلیه شخصی و عمومی، و کارخانجات در کلانشهرها، شهرهای بزرگ و اطراف آن ها، کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و قرارگیری در اقلیم گرم و خشک، با میانگین وجود 124 گرم بر متر مکعب از ذرات معلق بزرگتر از 10 میکرون در هوا، در بسیاری از رتبه بندی های بین المللی در زمره 10 کشور نخست جهان از منظر شدت آلودگی هوا قرار دارد."

//

فاطمه سعیدی نماینده مردم محترم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"اظهارات عصر امروز دكتر نجفي بارقه اي از اميد در دل فرهنگيان كشور پديد آورده است. نام نجفي براي فرهنگيان نوستالژي دوران طلايي آموزش و پرورش است. بايد اذعان كرد ‎ترديدي نيست كه جناب آقاي فخرالدين احمدي دانش آشتياني نيز از استانداردها و تخصص لازم براي تحول در آموزش و پرورش برخوردار هستند و هر كدام از اين دو بزرگوار كه قبول كنند حمايت همه جانبه مجلس شوراي اسلامي را همراه خود خواهند داشت. دوراني كه وزيري نخبه و كاردان با تنها يك راي از خدمت باز ماند و فرهنگيان از تخصص و تعهد او محروم شدند گذشته است.اميد مجلس به تدبير دولت است تا روزهاي نيكوتري براي جامعه بزرگ فرهنگيان از راه برسد.فرهنگيان اميدوارند دكتر نجفي درخواست رئيس جمهور را اجابت كرده و بار سنگين مسئوليت آموزش و پرورش را بر دوش گيرد."

//

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار