مشاوره توانبخشی پذیرای تربیت افراد کم توان ذهنی و جسمی

اولین دانشجوی دکترای تخصصی مشاوره توانبخشی کشور و منطقه خاورمیانه، از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فارغ التحصیل شد تا شاهد ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روان درمانی به گروهها با نیازهای ویژه از جمله افراد کم توان ذهنی و جسمی باشیم.

مشاوره توانبخشی پذیرای تربیت افراد کم توان ذهنی و جسمی
سید جلال یونسی مدیر گروه مشاوره دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: مقطع دکتری تخصصی این رشته برای اولین بار به همت گروه مشاوره دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طراحی شد و پذیرش دانشجو در این مقطع از رشته مشاوره توانبخشی از بهمن ماه سال 1390  آغاز شد و این ، اولین پذیرش دانشجویان مقطع دکتری این رشته در ایران و حتی در منطقه خاورمیانه است.

وی همچنین به پذیرش سالانه 3 تا 4 دانشجو در مقطع دکتری رشته مشاوره توانبخشی اشاره کرده و افزود:رشته مشاوره توابخشی یکی از ضرورت های مراکز درمانی است که باید آن را به طور جد دنبال کرد.

یونسی در ادامه افزود: طراحی سرفصل های این رشته به گونه ای بوده است که دانشجویانی را برای ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روان درمانی به گروهها با نیازهای ویژه ، از جمله افراد کم توان ذهنی و جسمی، تربیت کند.

وی گفت: با تحقق این هدف ، متخصص این رشته می تواند خلاء موجود در فرآیند تیمی توانبخشی در زمینه خدمات تخصصی مشاوره ای مورد نیاز افراد کم توان را پوشش دهد و با تمرکز بر بازتوانی روانی افراد با نیازهای ویژه و خانواده هایشان ، در جهت پیشگیری و کاهش عوارض روانی منفی و ارتقای شرایط زندگی شان مثمر ثمر بود.

مدیر گروه مشاوره دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مورد جامعه هدف و آینده شغلی فارغ التحصیلان این رشته گفت: افراد تحصیل کرده در این رشته ، می توانند در واحدهای مشاوره و روان درمانی تخصصی مرتبط با افراد دارای کم توانایی های مختلف مانند بیماران ضایعه نخاعی ، سکته مغزی ، ام اس و دیگر بیماری های مزمن ودر معرض آسیب های اجتماعی ، مشاوره های بحران از جنبه های فردی و خانوادگی  ارائه خدمت کنند.

لازم به ذکر است ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 22 گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات ، به تعلیم و تربیت یک هزار و 770 دانشجو در مقاطع مختلف رشته های خاص حوزه های رفاه و سلامت اجتماعی ، سلامت روانی و توانبخشی می پردازد ، که در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd و در تعدادی از آنها ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.

انتهای پیام/
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.