مشهد؛

صدور۶۵ میلیون لیتر گازوئیل از خراسان‌رضوی به افغانستان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در ۷ ماهه امسال ۶۵ میلیون لیتر گازوئیل از خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رسولیان افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه 65 میلیون لیتر گازوئیل با قیمت صادراتی به افغانستان از این استان صادر شده که بنا بر توسعه و گسترش آن است.

وی اظهار داشت: یکی از معضلات بسیار مهم در ارتباط با مرزهای کشور افغانستان، قاچاق سوخت است، بنابراین دوموضوع دراین حوزه حائز اهمیت است، نخست ادامه داشتن مراوده سوختی بین ایران و افغانستان واینکه قاچاقی در این حوزه صورت نگیرد.

رسولیان تأکید کرد: این اقدام از پارسال آغاز و در پایان سال 94 حدود 244 میلیون لیتر گازوئیل به افغانستان از خراسان‌رضوی صادر شده که برای بهبود آن نیز برنامه‌هایی در دستور کار است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی وی با بیان اینکه استمرار حضور در بازار افغانستان یکی از محاسن اجرای این طرح است، گفت: این مسئله سبب شده قاچاق سوخت تا حدود بسیار زیادی در منطقه کنترل شده و از آسیب‌های این موضوع نیز کاسته شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.