آبادان ؛

پخش روزانه ۱۰ ارتباط زنده مراسم اربعین از شلمچه

در اربعین امسال هر روز ۱۰ نوبت ارتباط زنده بین شبکه های استان ها و به صورت ملی و خبری برقرار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛دبیقی مدیرکل صدا و سیما مرکز آبادان در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین خرمشهر ، به برنامه ریزی های مرکز صدا و سیما به مناسبت اربعین اشاره کرد و گفت: امسال در اربعین واحد سایر و گروه تلویزیونی مرکز آبادان در مرز شلمچه مستقر می شوند و هر روز ۱۰ بار ارتباط زنده بین استان ها و به صورت ملی برقرار خواهد کرد.

داریوش دبیقی افزود: پیش بینی کردیم در اربعین امسال هر روز ۱۰ مرکز  و ۱۰ شبکه سراسری همزمان ارتباط زنده ای با مرکز آبادان برقرار خواهند کرد.

وی ، به مشکلات خبرنگاران در سال گذشته اشاره کرد و رایزنی برای رفع این مشکلات همچون مشکل استقرار و فراهم سازی امکان ارسال اخبار، خبر داد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان  با بیان اینکه اربعین اتفاق بزرگی است که در عرصه بین المللی و تشیع پوشش و تبلیغات گسترده ای دارد، گفت: در کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد اربعین خرمشهر همه اعم از واحد صداو سیما و خبرنگاران و سایر رسانه ها در فرآیند پوشش خبری و اطلاع رسانی و مستندسازی نقش آفرین خواهند بود.

دبیقی به بیان بایدها و نبایدها برای انتشار اخبار نیز پرداخت و افزود شایعات مربوط به گروه های تکفیری همچون داعش جز خط قرمزهاست و باید هر موردی در چهارچوب قانون بیان شود و تحت تاثیر شایعات قرار نگرفت.

وی، درج اخباری که باعث ایجاد اختلال درفرآیند اربعین شده و همچنین اخباری که می توانند باعث تفرقه در دورن مرزها یا برون مرزی و حتی میان انواع مذاهب شود را از نبایدهایی دانست که نیاز است اصحاب رسانه به آنها دقت داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان در ادامه، با یادآور شدن اینکه اطلاع رسانی سایر کمیته های ستاد اربعین از وظایف کمیته اطلاع رسانی است، بازگویی و بازخوانی واقعه اربعین حسینی و همچنین مطرح کردن توصیه های شرعی، معارفی و بهداشتی به زائران را نیز از جمله وظایف این کمیته دانست.

دبیقی ، مستندسازی همایش پیاده روی اربعین را از دیگر اقدامات دانست و افزود: در بخش مستندسازی نیاز است به زوار حرم پرداخته شود و در روند مستندسازی لحظه های ناب این راهپیمایی عظیم از طریق رسانه جمعی منعکس شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.