در مراسم سالگرد اعلام جمهوری در ترکیه در سفارت این کشور :

وزیر ارتباطات: دوران کودتاهای نظامی به سرآمده/ ایران و برخی کشور ها پیشتاز مبارزه با داعش

محمود واعظی با حضور در مراسم نود و سومین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه در سفارتخانه این کشور در تهران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه یکشنبه در آئین 93امین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه در سفارتخانه این کشور در تهران به دوران پس از کودتا در ترکیه اشاره کرد و با ابراز خوشحالی از حضور و مدیریت رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهوری در راس دولت این کشورافزود: مصمم هستیم روابط همه جانبه تهران-آنکارا گسترش یابد.

وزیر ارتباطات ادامه داد : «ایران و ترکیه روابط خوبی از نظر فرهنگی و دیگر زمینه ها دارند»

واعظی با اشاره به اینکه «ایران و ترکیه به همراه برخی دیگر کشورها تلاش می کنند مشکلات منطقه از راه مسالمت آمیز حل شود» تصریح کرد: باید روابط کشورها در خدمت صلح و ثبات در منطقه قرار گیرد.

وی با اشاره با اینکه ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش پیشتاز بوده است، گفت: در این مسیر امروز دیگر کشورها نیز به ایران پیوسته اند و امید است صلح و ثبات در منطقه بیش از این حاکم شود.

واعظی نودوسومین سالگرد اعلام جمهوریت در ترکیه را از طرف دولت و ملت ایران به سفیر و دولت ترکیه تبریک گفت و از فائق شدن دولت ترکیه بر کودتای نظامی اخیر در این کشور ابراز خرسندی کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه «دوران کودتای نظامی به سر آمده است»اظهار داشت: ایران به عنوان کشور دوست و همسایه ترکیه از ابتدا این کودتا را محکوم کرد و وزیر امور خارجه کشورمان در شب کودتا از شب تا صبح با همتای خود و سفیر ترکیه در ارتباط بود.

در پایان میهمانان و سفرای دیگر کشورهای شرکت کننده از نمایشگاه کودتای نافرجام  ترکیه دیدن کردند.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار