معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

وزارت ارتباطات از مراکز شتاب دهنده حمایت مالی می کند

امیرحسین دوایی مرکزی از سرمایه گذاری تا سقف 2میلیارد ریال برای خرید تجهیزات در مراکز شتاب دهنده خبرداد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرحسین دوایی مرکزی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای فناوری اطلاعات کرمانشاه که در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، گفت: به شرکت‌های زیرمجموعه این مراکز نیز تا سقف 300 میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

وی در بازدید از مرکز شتاب‌دهنده پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه مراکز شتاب‌دهنده مراکزی اقتصادی هستند، افزود: هدف این مراکز ارزش دادن به کار شرکت‌ها و با ارزش کردن سهام آن‌ها است.
دوایی مرکزی تصریح کرد: این مراکز می‌توانند سرمایه گذاری در قالب مشاوره و یا در اختیار قرار دادن فضا و مکان به صاحبان ایده را داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دو صورت از این مراکز حمایت می‌کند؛ در گام اول با تصویب این مراکز در کارگروه مستقر در وزارت مبلغ 200 میلیون تومان به عنوان سرمایه‌گذاری اولیه به آنها داده می‌شود و در گام بعد، به شرکت‌های تحت پوشش مرکز شتاب‌دهنده متناسب با میزان سرمایه گذاری مرکز در این شرکت‌ها تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد از صندوق کارآفرینی امید داده می‌شود.

دوایی مرکزی گفت: در وزارت ارتباطات سعی دارد تکیه بر خلاقیت به جای رقابت برای کسب منابع دولتی را نهادینه کند و در این راستا اولویتمان را بر مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و در نهایت شتاب دهنده‌ها متمرکز کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در مجموع در این حوزه به این نتیجه رسیده‌ایم نباید منتظر کمک‌های دولتی بود و مهم‌ترین مسئله در هر کسب و کار و تحول نهایی در حوزه ICT مشتری است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به مشارکت شهرهای کوچک و استان‌های محروم در سرشماری اینترنتی گفت: این موضوع نشان دهنده گسترش زیرساخت‌های ارتباطی در سراسر کشور است.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار